zaterdag 4 december 2010

Uitpakken en relativeren

Net 'pakjesavond' gehad, u weet wel een avond waar alleen nog maar 'ongelovigen' verkeren die een traditie in stand proberen te houden, maar aan het einde ook zo snel mogelijk weer weg willen. Soms denk ik dan, kunnen wij niet beter als zijnde familiaire 'ongelovigen' aangaande Sinterklaas, niet beter een 'grote familiedag' organiseren. Je weet wel, zo'n dag dat je met de hele familie op stap gaat, op zo'n dag ontmoet je weer eens mensen uit je familie die je niet eens kent. (ook goed voor je twitter of linkedin)

Enfin, vanavond niet, vanavond gingen we uitpakken en dit werd ook gedaan, nu vind ik uitpakken totaal onbelangrijk, ik houd meer van luisteren en aanhoren. Vooral de verhalen van de pubers en tieners blijken soms razend interessant. Deze gaan vaak over telefoons, opleidingen die niet duigen en het stappen, het stappen begint tegenwoordig al op donderdagavond. .
Vele tieners die nu leven hebben echter totaal geen besef van het 'echte leven', veel wordt hun in de schoot geworpen denk ik dan.
De balans binnen de te komen generatie is zoek en de mede veroorzakers zijn ook wij, als ouders. Als je alles krijgt waar je om vraagt, dan is er totaal geen respect meer voor wat dan ook.

Conclusie:
Sinterklaas hoeft niet meer te komen in december, wij ''ouders'' hebben zijn taak overgenomen en zijn het gehele jaar door de sinterklaas, toch!!!! (schuldgevoelens willen ontlasten)
Nu alleen nog hulp inschakelen via 'rechts', meer politie, meer psychologen en nog meer kinderopvang.
Dan kunnen wij ouders tenminste rustig blijven slapen, de mede veroorzakers.
Gelukkig worden alle 'vette' kinderen binnenkort al begeleid door psychologen tot hun dertigste

Ps.
Mijn uit te pakken pakjes vanavond bestonden enkel uit 'zout', strooizout!!!!!
Nu ik verbitterd achterblijf, iedereen is al te slapen, zet ik een server op die kan hosten en dan 'informeer' ik Wikileaks dat ik mij als provider aanbied, maar wel met het verzoek: Breng alles maar eens naar 'buiten aangaande opvoeding, onze regering en het ministerie van onderwijs' binnen NEDERLAND en hoe deze belachelijke maatschappij ooit heeft kunnen ontstaan.
Heb vast een 'onderduikadres' gereserveerd binnen de grotten in Valkenburg!!!!!!!!!!!!!
U hoort meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten