zaterdag 25 december 2010

De rode kers!!

Vrijdagavond nog even gegeten bij Hotel van der Valk in Wolvega. Even om het 'kerstgevoel' te ervaren met het gezin. Waarom naar een Valk hoor je sommigen denken, welnu, ik woon in Wolvega en verder zit hier geen horeca die mij aanstaat. Nu komen wij hier wel vaker, mede om onze kinderen 'te leren uit eten te gaan' en dat bevalt ons goed.

Nu ken ik toevallig een paar mensen die hier werken, waaronder de restaurantmanager die een voortraject heeft gehad op een veel hoger niveau. Deze avond voor de kerst raakte ik in gesprek met Arnold (de manager) en hij vertelde mij over de aantallen gasten die met de kerst zouden komen en dan krijg ik een 'onderbuik gevoel', twee maal 345 gasten met de brunch en twee maal 600 gasten met het diner. Het diner zo liet hij mij zien kan a la carte ingevuld worden en kost zo'n kleine vijfenveertig euro. Het personeel bestaat aankomende kerstdagen uit onder andere tweeëndertig bedieningsmedewerkers, naar de keukeninvulling heb ik toen maar niet meer gevraagd. Gelukkig zitten wij hier nu, iets minder druk gelukkig. Wij hebben vrijdagavond lekker gegeten, niet spannend, maar wel goed en de prijs-kwaliteit verhouding is in juiste balans. De sfeer ademde kerst, heerlijk!
Ik moet altijd lachen om die types die af doen op dit concern, ik heb ze zelfs binnen mijn familie, terwijl ze er nog nooit gegeten hebben. Het gasten aantal wat aanschuift binnen een restaurant geeft toch een indicatie aan, denk ik dan, u ook?
Nu blijkt van der Valk Wolvega ook wel een 'naam' te hebben opgebouwd binnen hun eigen organisatie.

Enfin, waar ik ook voor kwam kreeg ik en dat was de kers op de appelmoes, de tournedos was trouwens perfect aangaande cuisson en daar kunnen sommige Topkoks nog een puntje aan zuigen! Nu nog de Stroganoffsaus aan tafel bereiden..................................?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten