dinsdag 14 december 2010

De 'kleine soepfabriek', Buitenshuys Signature Culinaire

Beste mensen, zoals ik eerder berichte over onze tak Buitenshuys, waarvan de cateringlijn nu loopt, evenals het snel groeiende kooksessie gebeuren, gaat nu ook onze productenlijn, Signature Culinaire écht van start. Vanmiddag, na een 'amicaal' onderhoud met de distrubiteur van Drents Goed werd door hun besloten een eerste afname te doen en wel op aanstaande maandag 21 december. Hun eerste bestelling bevat honderden potten van twee van onze ambachtelijke soepen, deze potten zullen hun weg vinden naar diverse vestigingen van de C1000 en de Albert Hein binnen de Provincie Drenthe. Deze potten soep worden ambachtelijk en met beleving binnen bereiding, gemaakt binnen onze Centrale Keuken in Dwingeloo. Nu zag ik in de namiddag mijn 'rechterhand' binnen dit startende gebeuren ietwat bedompt kijken. Jan ziet namelijk ook de kerst op zich afkomen, dit geeft vaak meer 'druk' en dan al die potten soep ook nog erbij. En vandaar om Jan ook enigzins tegemoet te komen en gerust te stellen heb ik het volgende 'ondernomen'. Ik heb de directie gevraagd om enkele dozen met glazen potten en deksels extra te bestellen, ook zij waren zeer verheugd en daarom heb ik op eigen initiatief ook enkele kleine 'dingen' besteld, want een 'goede chef' kijkt vooruit en speelt hierop in en ik heb hoop ik, in de loop der jaren toch wel enige goodwill opgebouwd:

Ik heb besteld:

30 koperen pannen van het merk Falk (3 liter inhoud, beleving behouden binnen bereiding)

Een pasteuriseermachine met een grote capaciteit, deze wordt zaterdag geleverd.
Een chiller met een capaciteit van 300 potten per uur, wordt zaterdag geleverd.

Een etiketteermachine met een capaciteit van 300 potten per minuut. (toekomst) Wordt zaterdag geleverd
Een gekoelde opslagruimte voor 10.000 potten, bouwbedrijf begint morgen.

Mocht het nu zo zijn dat ik na het komende weekend niet meer blog, dan draag ik waarschijnlijk ook geen witte buis meer binnen onze vestigingen en eet ik met de kerstdagen thuis. Nou ja, Jan slaapt weer lekker na deze actie en dan denk ik, je kunt toch alles weer retourneren. Dat doen keukens wel vaker als er per abuis iets verkeerd besteld is, toch!!!
Wel vergeten extra fornuizen te bestellen voor al die Falk pannetjes en dat geeft mij dan één slapeloze nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten