zondag 26 december 2010

De nieuwe wereld accepteren?

Zo, de kerst is geweest nu alleen nog wisselen van jaar. Hoe gaat u wisselen, gaat u het thuis 'gezellig vieren met uw vrienden of gewoon lekker 'alleen' met uw I Phone?



Weet u, laat onze generatie het woord communiceren definiëren als zijnde het hebben van eye to eye contact, waarbij wij oprechte belangstelling vertonen aangaande elkaar en elkaar kunnen aanraken. Maar behoedt u, de generatie van nu denkt en doet echt anders!!! En dit is iets om echt over na te denken, dit moeten wij, ook als 'oude lullen generatie' accepteren, alle nieuws, ook bedrijfsmatig moet digitaal de wereld in, doe je dit niet, dan val je buiten de boot. De generatie van nu leeft met de I Phone hoe belachelijk sommigen dit ook vinden.
De I Phone bestaat volgend jaar 10 jaar hoorde ik en er is iemand geweest die hier door geprikkeld werd en er een documentaire over heeft gemaakt. Nu ben ik best wel een beetje een digi-nieuwe lul, maar hier schrok ik toch wel, leven met de I Phone: De documentaire I pod I phone I am werd gemaakt door IJsbrand van Veelen.
De nieuwe wereld, van harte welkom, sociaal, asociaal, ik weet het niet? Moet ik vrienden worden met mijn kinderen straks op Hyves, Twitter, en Linkedin, ik heb werkelijk waar geen idee!!

Waar ik wel een goed gevoel over heb is het volgende:
Er is ook een applicatie die werkt met 'augmented reality', daar waar mensen hun iphone op richten, zoals gebouwen en of bijvoorbeeld restaurants verschijnt er een tweede laag met informatie. Dit kunnen bijvoorbeeld de restaurant, cafékaarten zijn. Je komt bijvoorbeeld Dwingeloo binnen rijden, richt je phone op één van onze hotels en je wordt gelijk verwelkomt met een lekker menu en of gerecht.


Is alles allemaal Top, ik denk het niet, sommige applicaties wel, maar echte vrienden maken doe je niet via het internet, dat doe door elkaar de hand te schudden. Wat wel Top is, is het opzetten van een netwerk wat zeer positief kan uitpakken, ik ondervind dit ook met Linkedin betreffende EvenTT Culinair, maar deze vrienden noem ik liever connecties tot wij elkaar de hand geschud hebben!!!!!!!!!!!!
Alhoewel, zevenhonderd connecties de hand schudden gaat ook niet werken.
Nog even nadenken....................................................................!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten