vrijdag 24 december 2010

Goed nieuws voor de herbivoren

Eindelijk is hij er, een initiatief van Agis Zorgverzekeringen en de stichting Preventiepolis, de Vegapolis. Voor wie, wel voor vegetariërs en 'vleesverlaters'.
Vanuit hun gedachtegoed leeft een vegetariër gezonder en heeft het vegetarisme een positieve invloed op verduurzaming van maatschappij. De vegapolis moet een inspirerende werking hebben en meer mensen stimuleren om alleen maar planten te eten.
De polis wordt aantrekkelijk gemaakt door allerlei kortingspercentages binnen de polis, u krijgt korting binnen aangesloten restaurants voor vegetarische gerechten en ook de welkomsgeschenken zijn niet te versmaden. Zo kunt u kiezen uit diverse boeken, 'de dikke vegetariër, de dunne vegetariër, krachtvoer, etc. Kunt u niet kiezen, geen probleem, want dan mag u voor €100 besteden bij de 'vegetarische slager'. Deze polis kan u enkele honderden euro's schelen op jaarbasis per gezin.

Een vegetariër is in mijn ogen iemand die daadwerkelijk niets van dieren gebruikt en of draagt!
Hij of zij moet niet willen dat er dieren gedood worden voor het genot der mensheid en neem van mij aan dan kom je moeilijk deze winter door.
En de rest van die zogeheten vegetariërs zijn voor mij van die 'interessantjes', die niet echt keuzes kunnen maken. Je bent of herbivoor, carnivoor of omnivoor!!
Moet ook een beetje lachen om de welkomsgeschenken van de Polis, boeken als, De dikke vegetariër, de dunne vegetariër en krachtvoer alsof dat gezond klinkt, trouwens krachtvoer geven wij aan onze kippen. Hoe kan een slager eigenlijk vegetarisch zijn? Een slager verkoopt toch vlees, nee deze 'slager' niet, maar er staan wel benamingen als 'gehakt', braadlapje, stoofpot', etc. op deze website. Wees dan ook eerlijk slager want u bent gewoon een groenteboer!!
Er bestaan geen vlees, vis, gevogelte of wild vervangers, wat nu als vervanger wordt verkocht zijn gewoon groenten en aan groenten of noten gerelateerde producten die de bouwstoffen kunnen vervangen.
Je moet ook niet gaan zeggen dat je zo nu en dan vegetarisch eet, want dat is bullshit, je behoort te zeggen ik eet zo nu en dan alleen groenten en of aan groenten en noten relateerde producten.
Ik respecteer een ieder maar zie niet in waarom een vegetariër gezonder zou leven, misschien drinkt, rookt, hij of zij wel, wat is dan de maatstaaf?

Ik ben omnivoor en houdt van vlees, groenten en vis, maar wel met mate, gezond hé!!
En wat sommige vegetariërs betreft, ik heb meegemaakt dat er werd gezegd ik ben vegetarisch tijdens een kooksessie, maar toen het vlees verscheen, 'haas uit de voorvoet' werd er gevraagd wat is dit? Oké, dat lust ik ook wel. Dit zijn de 'pseudo-vegetariërs, zij lusten geen vreemde gerechten maar zijn wel omnivoor, dus dan maar zeggen dat je vegetariër bent, want dan kom je niet voor verassingen te staan, de volgende keer serveer ik doorgekookte spruitjes, kijken wat er dan gebeurd.

Prettige kerstdagen mensen, morgen trouwens nog tien vegetarische menu's maken, ben benieuwd wat voor kleding en schoenen zij dragen!!

1 opmerking:

  1. Ik ben omnivoor. Dat is ook duidelijk te zien: mijn gebit bestaat zowel uit kiezen als uit snijtanden. Aan alle rechtgeaarde omnivoren wil ik mijn dieet voorstellen: het kiwi dieet.Ik mag hiervoor àlles eten, behalve kiwi's.
    Prettige dagen!

    BeantwoordenVerwijderen