zondag 20 maart 2011

Van 'het huis' ......in de sloot..........

Heerlijk......soms eten met vieze handen...!!!

Mooie vrije dag, lekker weer, wat wil een mens nog meer? Gewoon eens een dag relaxen met het gezin en inderdaad het was rustig. Onze jongens adoreren de 'sloot' achter ons huis namelijk, hier groeit, bloeit en leeft van alles en dat maakt het spannend. Dus opgestaan, 'even het huiswerk updaten' en dan niet de 'nette kleren' aan maar de 'aller oudste' en op naar de sloot. Zo nu en dan komen ze even binnen om wat te eten en te drinken op te halen, maar voor de rest van de dag ben je ze kwijt. Wat ze bij de sloot doen, wel, daar spelen ze, daar bouwen ze hutten en dat doet mij denken aan vroeger, hutten bouwen, wat was er mooier? Ik heb de afspraak met ze gemaakt dat al mijn gereedschap gebruikt mag worden, mits het ook weer thuis komt en hier maken de jongens dan ook gretig gebruik van. Tegen de avond vallen ze het huis binnen, vaak onder de modder, smerige handen en ruikend naar de 'sloot' gaan ze, na een douche, vermoeid de avond in en daar genieten wij van...........

Er blijken in zo'n slootje zelfs snoekjes rond te zwemmen en die worden gevangen met de 'blote handen'.....en in een emmer bewaard, het aquarium...



Ooit heb ik dit 'optrekje' gebouwd, maar deze wordt straks weer spannend, als het blad weer aan de bomen komt..........!!

De hut wordt 'zwaar bewaakt' tegen indringers.......

Ik mocht echter 'enkele foto's maken........

Verscholen op het dak..................een sniper....

In deze tijd is de natuurlijke camouflage nog niet, je van het...

Het interieur bestaat uit.............de meest interessante spullen..........

Ik zag trouwens geen 'spoelbakje met kraan' in de hut, nu ik erover nadenk, dus er wordt daar geconsumeerd met vieze handen en dat is goed..........maakt ze resistent tegen........heel veel..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten