vrijdag 25 maart 2011

Alain Ducasse

Altijd een bijzonder programma om naar te kijken is de College Tour op de donderdag. Afgelopen donderdag was Alain Ducasse te gast bij Twan Huys............................

Alain Ducasse, een groot man binnen onze culinaire wereld, een voorbeeld voor velen die werken binnen de keukens.........Een inspirerende persoon die passie in zich heeft, kun je duidelijk zien als hij praat over het koken, hij maakt veel gebaren met z'n handen om zijn woorden kracht bij te zetten.

Toch krijg je het idee dat Ducasse ooit ook een gedegen 'mediatraining' heeft ondervonden, want op sommige directe vragen 'van de studenten' die het publiek vormden geeft hij antwoorden die hij wel erg zorgvuldig kiest. Ducasse zal nooit een collega te niet doen en zelfs na het zien van een stukje film van een 'schreeuwende te commerciële clown, gebruikt hij de woorden, dat dit passé is. De Spaanse invloeden vindt hij een mondiale culinaire ervaring........Maar dan denk ik wat zou hij écht vinden van deze mensen...!!!!!!!!!!!!!!!!! Als ik Ducasse zo ervaar als tijdens de college tour lijkt het mij een zéér relativerende persoon die 'dingen' kan laten gebeuren zonder zelf een hoop Poeha te hebben......en dat kan een leermoment zijn.....voor ons als mens en als chef-kok!!!!!

Ducasse als god, nee, maar wel als grootheid die klein is gebleven in het mens zijn........mooi..!!!

Jammer dat er altijd geknipt en gesneden wordt in programma opnames, manipuleren, maar ja daar zijn we aan gewend. Zo ook misten wij als kijkers van het programma een vraag vanuit het publiek (hoorde ik van een iemand die erbij was) van ene Joop: Serveert u ook 'balletjes in uw tomatensoep' ?? Helaas, hier zullen wij als kijkers nimmer achter komen, maar ik treur niet, ik neem straks een lekker harinkje uit de supermarkt en dan kijk ik nogmaals College Tour.

Let niet op het reclameblokje....Conimex...................................slimmmmm!!!!!! :-) :-) ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten