zondag 27 november 2011

Verbazingwekkend.... #Geenlesmeer..#roc

Nu ben ik totaal geen algemene boekenwurm en ook de hedendaagse kookboeken zijn aan mij niet besteed... vaak zijn het commercieel  in elkaar gefrutselde boekwerkjes met fraaie fotografie en een paar niet kloppende recepturen van de chef...... niet te vergelijken met de kookboeken van weleer....  



Echter, afgelopen week hoorde ik via mijn favoriete radiozender in de auto, BNR dat er een fraai boekwerkje zou verschijnen over over de 'onderwijscultuur' binnen ons land aangaande de MBO opleidingen.... dus gelijk doorgereden naar de eerst volgende boekhandel.... maar helaas.
Dus maar via Internet bestellen.... vandaag bestellen is morgen.. in huis hebben... en dit klopt.. Ik wist wel een beetje van de hoed.... maar de 'rand' is belangrijker..... ik lees het boekje uit en dan..... zal ik.... zal ik... zal..ik... ja, wat zal ik dan...... waarschijnlijk blijven koken.. maar altijd met de drive vanuit de basis...... zonder basis is er niets.....


Enigszins verbitterd raak ik door het lezen van deze roman... echter sterkt het mij aangaande mijn persoonlijke visie.. betreffende het 'overbrengen' van kennis.... Laten we alles willen terugbrengen tot een inzichtelijk geheel binnen het onderwijs...... dan zullen zij.... die nog kennis bezitten de lijnen moeten uitstippelen,..... echter, dit moeten de mastodonten zijn die tevens het 'overschot' aan ad hoc, puberaal ingezet management willen uitroeien... zo niet.... dan gaat niet alleen de economie naar de kolere, maar zo ook het praktijk gerichte onderwijs en dus ook de maatschappij.... eigenlijk zonde...... toch.....

Noot.
Ook vandaag werd ik op de vingers getikt... niet door Jolanda maar door een mastodont uit het onderwijs die mij wees op de foutieve 'werkwoord vervormingen die ik gebruik binnen de teksten van het blog.... ik maak te veel 't' en 'dt' fouten... en daarvoor schaam ik mij diep..... en daarom heb ik weer les nodig.....!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten