vrijdag 4 november 2011

De Wapser Herberg.....#Wapse....#EquaPluSol

Het was alweer tijden geleden geleden dat ik bij mijn mijn vrienden was geweest in Wapse.... een klein plaatsje in Drenthe. Jan, die vele jaren geleden één van mijn beste leerlingen was.... en later bij Gerhard Slenema, restaurant 'Onder de Linden', de top gastronomie leerde kennen  bestierd hier nu, samen met vrouw Evelyn en kinderen, een 'genoegelijk' hotel met zestien kamers. Met de familie Sietsma heb ik vanaf het begin altijd al een 'click' gehad... zowel met de ouders als met Jan en Evelyn.... hardwerkende 'no nonsense' mensen die houden van het pure leven en van de natuur. Nu had ik tijden geleden 'belooft' om eens langs te komen en ja, beloven is één en doen is twee. Maar vandaag...... naar mijn vrienden in Wapse en daar keek ik mij de ogen uit...




Dat er verbouwd was wist ik, maar ik had een tijdje geleden 'geen tijd' om bij de opening te zijn.. nieuwe kamers.... een nieuwe zaal......... maar nog veel meer... Jan is namelijk ook een 'roker' en denkt ook mee met de rokers..... want waar is de Wapser herberg...;-)  uniek in....  zij hebben het grootst.... 'flexibele'.... verwarmde... overdekte... terras binnen de provincie Drenthe.... En neem van mij aan...het is alleen al een happening als het gevaarte zich ontvouwt, de..  equa plu sol









Honderdtien vierkante meter terras wordt geruisloos overkapt en daar houden wij 'rokers' van... maar niet alleen overkapt.... ook verwarmd.... en wel vanaf boven.... maar ook doormiddel van twee haarden die tussen het 'lounge gedeelte' zijn geplaatst..... heerlijk.......... daar zit je dan in.... november...nog even lekker te loungen.... te midden van de natuur..... en de vijverpartijen..



Jan doet de keuken en Evelyn is voor de schermen.... zeven dagen in de week.... en daar heb ik respect voor.... en het mooie is..... ook binnen de keuken staat een oud-leerling.... nu de rechterhand van Jan...... ook een 'koker' die houdt van de klassieke keuken.... met soms iets nieuws. Jan en Evelyn bedankt, mensen die tijd vrijmaken voor mensen.. zo zijn er helaas nog maar weinig....... te weinig.... De wapser Herberg zoekt trouwens nog personeel.... druk..druk..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten