dinsdag 15 november 2011

Geografisch volwassen worden... @PastryinEurope

Vroeger werden steden en soms ook dorpen belangrijker door hun 'winkelcentra', hun infrastructuur, hun toegankelijkheid, hun industrie-aanlokkelijkheid, hun parkeerbeleid, etc....
Steden en zo ook dorpen werden groter en groter...... echter de hier boven genoemde aspecten zeggen weinig over de 'volwassenheid' van een stad en of dorp..... want hiervoor geldt, zoals blijkt een heel andere maatstaaf..... afgegeven vanuit..... een heel andere hoek....... namelijk de horeca....




En dan ben ik opeens nog trotser dat ik in het dorp Wolvega woon.... een 'volwassen' dorp..... al zo'n zes jaar lang..... en dat geeft mij toch een bepaald 'gevoel'..... Voor al die mensen die nog nimmer van mijn dorpje gehoord hebben, een kaartje hieronder. Wolvega is gelegen binnen de gemeente Stellingwerf, ingeklemd tussen de provincie Friesland, Drenthe  en Overijssel.....


Waarom Wolvega wordt gekenmerkt als zijnde 'volwassen', laat zich raden, daardoor niet verwonderlijk...maar wel spannend.  Wat ik wel bewonder is de nieuwe term aangaande 'geografische volwassenheid' van een stad en of dorp...binnen de horecasector.... met als maatstaaf  de 'grootste familie' van Nederland (nee, niet de Tros)...... en afgegeven door..... de hoofdredacteur van 'de toonaangevende Culinaire Magazines binnen Europa en...........meer.....



Nu zelf nog 'volwassen' worden, of toch niet....morgen meer hierover... #vandervalk :-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten