maandag 28 november 2011

Michelin #sterren of #astronomie ....#gastronomie

Vandaag was het de dag van de sterren.... en u weet wat dit betekent.... geen bewolking....



Echter, vandaag waren er vallende sterren en opkomende sterren en dat is juist het mooie der astronomie.. deze wetenschap houdt zich ondermeer bezig met 'sterren' en sterrenkunde. Heikel punt is wel dat 'astronomie' een wetenschap is waar ook 'amateur-astronomen' en of hobbyisten zich mee bezig mogen houden en dat kan soms gevaarlijk zijn.....




Als 'hobby- astronoom' weet ik van vallende sterren en opkomenden en die zijn razend interessant, de mens die een vallende aanschouwd, mag een wens doen en de mens die een opkomende ziet, kan hier zijn of haar voordeel mee doen. Maar zoal ik zei.... ben ik een hobbyist en maar blijven turen naar de hemel..... terwijl het op mijn computerscherm gebeurde.... als een waterval gingen de berichten over de sterren vanaf negen uur vanochtend via tweetdeck.. en toen....toen... pas ging het lampje branden..... Michelin-sterren.... Niets geen astronomie.... niets natuurkunde..niets astrofysica....niets wiskunde..... dit ging over andere sterren.... sterren die uitgedeeld werden en of ontnomen..... En dat heeft geen donder met natuurkunde en of astronomie te maken.... dit is geen vonnis der natuur... nee, een vonnis der mensheid. Een select groepje mensen (bij een bandenfabrikant) Michelin, mogen klaarblijkelijk sterren geven en afnemen...... en dat houdt de astronomie.... sorry, gastronomie bezig..... heel erg bezig...... 







Even klikken op de screenshots (plaatjes)... zijn ze beter te lezen...

Astronomie is een verschijnsel der natuur... Gastronomie is een verschijnsel der mens.... en dan vraag ik mij af...... wie is er geloofwaardiger als het om echte sterren gaat.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten