dinsdag 22 november 2011

Kun je koken zonder passie... #Smaakvandeziel

Eindelijk weer eens iets interessants via de #socialmedia Afgelopen maandag kwam ik thuis na het Gildenevent11 en ging ik mijn netwerken even bij langs..... want ja, dat gaat zo binnen de huidige maatschappij..... nu heb ik weinig tijd om zelf te twitteren.... want ik heb het druk..... maar ik kijk toch vaak wel even wat er zo voorbij is gekomen..... en dat is vaak 'gelul' van fanatieke twitteraars onderling...... waarschijnlijk mensen met weinig 'echte contacten', maar die de msn en hyves fase zijn ontgroeid.... en zich nu hier op blijven storten, waarschijnlijk zonder enig commercieel resultaat........echter...... toch kan het interessant zijn.......

Maandagavond zag ik verscheidene malen de hastag 'Smaakvandeziel' langskomen en werd ik geleid naar een uitzending van de ncrv en wel naar het programma 'dokument'... 

 

Ik heb de documentaire bekeken en werd er door geraakt..... door de passie... door de gedrevenheid. En dat is één van de moeilijkste elementen binnen ons vak om mee om te gaan binnen deze maatschappij.... waarbij ratio..... de boventoon is gaan voeren. Passie is de drive om te presteren.... om 'goed' te willen..om uniek te willen blijven...... maar dan wel in perspectief. 


Koken zonder passie bestaat niet binnen mijn beleving.... wat je ook doet.... zonder passie ben je enkel een 'industrieel' instrument zonder eigen identiteit en neem van mij aan dat de supermarkten dan beter presteren dan de horecabedrijven... zie alleen maar de marketing van de Lidl.. productenondersteuning.. klik hier....receptenondersteuning.. klik hier.....kerstondersteuning.. klik hier En wie gaat het winnen straks... Albert Hein of de Lidl.... dat weet ik, maar dat weet u ook. De woorden van de 'kanselier' aan de toog tijdens het Gildenevent11 zijn waar.... we moeten uniek willen blijven om te kunnen 'overleven'...... maar passie en ratio moeten in evenwicht zijn...... Als u werkt binnen de horeca en niet weet wat 'passie' betekent'....schenk een wijntje in en kijk onderstaande video.... doe ik met u mee...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten