woensdag 24 november 2010

Strooien van zout met allure!!!!

Ik ben blij met de voorspellingen die de winter aankondigen en heb hierdoor van alles in stelling gebracht, de zoutkristallen kaarshouders staan paraat evenals de 'strooibussen.
We gaan weer spannende tijden tegemoet, want waarschijnlijk krijgen we opnieuw een strenge winter hoor je sommigen roepen! Dit betekend dat er ook veel gestrooid zal gaan worden, u moet immers uw erf 'glijvrij' houden. Vele mensen strooien in de winter met het doorsnee strooizout, u weet wel, het zout wat afgelopen winter niet meer te verkrijgen was, nou ik niet meer, ik strooi net als afgelopen winter met allure.
Achter het huis houd ik ons terras 'glijvrij' met gewoon tafelzout en dit werkte vorig jaar perfect, ook voor het pad naast ons huis gebruik ik dit zout, niet echt belangrijk.

Het paadje voor het huis, in het zicht van de buren houd ik glijvrij met 'fleur de sel', een kostbaar goedje maar het werkt perfect, het busje staat vlak bij de voordeur en ik strooi wat af als er vorst, sneeuw of ijzel op komst is. Fleur de sel is mijn favoriet binnen ijzige tijden en ze komen er weer aan. Het liefst strooi ik met dit zout als de buren kijken.
Mijn grasveldje achter het huis bestrooi ik met colorose zout, voor het behoud van de intense kleur, vorig jaar vaak de complimenten over gehad. Je weet wel, van die opmerkingen 'wat ligt je grasmatje er mooi bij!
Binnen vorstperioden houd ik een wak binnen de vijvers met Himalaya zout, dit zout doet niet alleen wat het behoord te doen maar is ook goed voor de vissen, vooral de goudwindes beleven hier veel plezier aan.
Maar verwacht ik binnen deze periode 'slecht volk' dan strooi ik niet, ben er achter gekomen dat dit ook goed werkt.
Wat een soorten zout bestaan er en waar gaat u deze winter mee strooien?
Strooit ook u met allure of kiest u voor het doorsnee zout?
Wat je natuurlijk ook kunt doen, als het 'fleur de sel' te duur is, is een lege verpakking van het 'fleur de sel' zien te bemachtigen en daar stiekem het gewone strooizout in te gieten, heeft u een leuk verhaal voor de buren, kost u weinig en zij zien het verschil toch niet!!!!!
Dit soort gedachten hebben we natuurlijk nooit binnen de horeca, maar toch, je hoort weleens wat.
Neemt u zichzelf wel eens met een korrel zout, ik gelukkig wel!!!
Neem uzelf niet altijd te serieus dat doen zij die naar ons kijken ook niet altijd, hoop wel op een witte kerst met iets ijzel, dan kan ik tenminste blijven 'strooien' met een verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten