woensdag 17 november 2010

'Brand You'

Niet alleen maar meer, Coca Cola, Nike, Diesel of Ikea. Nee, wij Linkedin'ers worden 'merken'.

Linkedin gaat er voor zorgen dat wij, met onze 'grote' netwerken de markt gaat veroveren met onze eigen 'naam' dus niet meer het netwerk voor een bedrijf, maar een persoonlijk netwerk, U wordt belangrijk, U wordt een MERK!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Brand You, zelfkennis en zelfinzicht zijn de sleutelwoorden voor deze innovatieve actie van Linkedin. Dus gelijk gisteren mijzelf tot 'MERK' gebombardeerd, ik sta voor 'lekker koken zonder bombarie'. Maar is het niet zo dat wij ons binnen een virtuele wereld begeven aangaande het Internet? Kennen wij al onze virtuele contacten persoonlijk, of bouwen wij een kwantitatief netwerk op om ''belangrijker'' over te komen. Dat Linkedin een goed medium is staat, maar weet dat het enkel virtueel is. Hoe ik aan deze ''wijsheid' kom, wel ik heb gisteren gelijk mijn directie gevraagd om Habbo Hotel over te nemen en mij daar chef te maken want je moet blijven meegaan binnen deze tijd. (de jeugd heeft de toekomst)
Ik ben een merk geworden en hét het personeel bood zich spontaan aan!!
Dus ik zit 'lekker thuis' achter de computer alle keukentaken te delegeren aan mijn souschefs, deze heb ik opgedaan via mijn virtuele netwerk en zo ook de chef de parties, leerlingen en hulpkoks. Deze mensen ken ik niet persoonlijk, maar dat geeft niet want hun 'profile' was oké! Ik heb totaal geen stress meer, fouten kunnen zonder zorgen teruggedraaid worden, zelfs de gasten heb ik onder controle, krijg alleen maar complimenten!!!!!!!!! (kun je instellen)

En toch mis ik iets, zit alleen nog maar achter de computer de virtuele keukenwereld naar mijn hand te zetten en weet je wat ik mis, de echte wereld met mensen om mij heen die je aan kunt raken en in de ogen kunt kijken. Ik neem ontslag bij Habbo, vinden mijn kinderen niet leuk, maar toch. Ik ga weer naar de echte wereld en gebruik de 'social media' enkel en alleen nog maar op een kwalitatieve manier.
Enkel met contacten die ik echt ken en waar, doormiddel van wederzijdse kennis, processen sneller kunnen verlopen. Misschien kom ik U ooit nog virtueel tegen, maar ik heb liever dat we elkaar de hand hebben geschud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou ja, nog even snel Twitter bijwerken, heb ik nog nieuws? Gelukkig is hier de tekstinvoer begrenst: EvenTT Culinair brengt echte INNOVATIE, zó deze staat!!
Met virtuele groet,
Harry Bult

Geen opmerkingen:

Een reactie posten