donderdag 25 november 2010

Proberen het blog te ontdoen van reclame!!

Afgelopen maandag verschenen er opeens vervelende pop ups van de Black Berry en lotto miljonairs, zonder dat ik hierom gevraagd had. Stel dat je hierdoor miljonair kunt worden dan is deze reclame in overweging te nemen, maar ik wil geen miljonair worden en hoef die rotzooi ook niet op mijn blog.
Nu ben ik totaal geen ICT-er, maar vandaag kreeg ik spontane hulp van iemand van PuurIDee ons communicatie en marketing bureau, dus mensen met kennis van zaken en dan ben ik één en al luisterend oor.
Elimineren is het 'keyword' blijkt, net als bij andere computerproblemen moet je rustig nadenken.
Wanneer trad het probleem op, wat heb je precies gedaan op dat moment, etc.
Niet moeilijk om dit in kaart te brengen maar afgelopen maandag toen het probleem zich spontaan voordeed heb ik twee dingen gedaan: Ik heb het blog een ander gezicht gegeven en geblogd over wijnen, het verhaal over wijnen bevat foto's en hyperlinks naar andere internetsites, dit zou het probleem kunnen zijn. De metamorfose van het blog wil ik eerst nog uitsluiten omdat ik blogger.com niet verdenk van te plaatsen popup's, ook niet na hun samenwerking en krachtenbundeling met iStockphoto. Ook de externe teller van bezoekers kan misschien zorgen voor deze vervelende reclame.
Actie, ik verwijder eerst het stukje over wijnen, dan de teller en dan maak ik de metamorfose ongedaan.
Vandaag verwijder ik het stukje wijnen, duurt 24 uur.
Ben benieuwd?
Als u een andere oplossing heeft hoor ik het graag!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten