donderdag 4 november 2010

Het personeelseten!!

Sorry voor het plaatje!
Een lullen mikado.
Hoe koken wij koks eigenlijk voor onszelf en voor het personeel?
Wordt er wel gekookt of is het 'bijzaak', lopen mensen frikandellen in hun keel te druken omdat het te druk is?
Wordt er wel gekookt binnen bedrijven voor het eigen 'ons'?
Krijgt iedere medewerker een gezonde maaltijd anno 2010, of is het 'cultuurtje' nog steeds te druk om hieraan te voldoen?
Ik denk dat onze Zuiderburen sowieso andere maatstaven hanteren dan wij, boven de rivieren die 'ver' achterblijven.
Ben ik hier zelf debet aan, ja, maar dat was voorheen, ik gunde mijzelf geen rust, maar wel aangaande het team.
Dit is geen excuus, het team keek naar mij, dus het hoorde zo.
Koks, bediening en directies moeten gezonde maaltijden kunnen verkrijgen, als dit niet te verwezelijken is, dan klopt er bedrijfsmatig iets niet.
Het beste kun je Alain Ducasse inschakelen, een kantine voor de bediening en een a la carte restaurant voor de koks en directie. (niet meer, dit was in de Middeleeuwen)
Waar ik wel dankbaar voor ben is dat hij zijn mensen liet eten met mes en vork.
Kunt U dat ook, eten met mes en vork............................?

2 opmerkingen:

  1. is iemand minder omdat ze het laatste beetje pasta met een lepel naar binnen stouwen mnr bult

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, maar de mens heeft ooit geleerd dat je eet met mes en vork. Net zoals je hebt geleerd om te schrijven. 'met een lepel na binnen stouwen? Je eet en hoe je het ter mond brengt is meegegeven in de basisopvoeding!!!

    BeantwoordenVerwijderen