dinsdag 23 november 2010

Alleen in het hoofd!

Ik denk dat iedereen wel eens een goed idee heeft maar soms niet weet om hier vorm aan te geven en ook niet weet met wie je dat idee kunt delen.
Vaak denken mensen dat hun idee of innovatie niet de moeite waard zal zijn maar stel dat u het 'ei van Columbus' binnen bereik denkt te hebben, hoe treed je hier dan mee naar buiten? Bij wie klop je aan, uw idee kan u ook ontnomen worden door andere partijen. Dit hoor je namelijk vaak, iemand heeft iets 'uitgevonden' klopt goudeerlijk aan bij een belanghebbende partij en zie daar uw idee wordt naar buiten gebracht als hun gouden vondst en u staat aan de zijlijn te treuren.
Nu loop ik ook al jaren rond met zo'n idee en dit heeft te maken met het maken van kookprogramma's, nu ambieer ik geen tv carrière maar ik weet waar kijkers van kookprogramma's om zitten springen! Hoe ik aan deze wijsheid kom? Wel na al die jaren dat wij kooksessies geven binnen onze bedrijven, praat je ook veel met deze deelnemers van de kooksessies en hierdoor hoor je veel en weet je wat er op kookgebied leeft onder de mensen. Om eens te kijken of het idee voedingsbodem had ben ik dit eens gaan testen door eens een praatje te houden over het koken binnen professionele keukens en wat zij vinden van de hedendaagse kookprogramma's, dit voorafgaande aan sommige kooksessies. Over de meeste kookprogramma's zijn de mensen positief, alleen zij missen toch 'iets'. Ik weet wat dat 'iets' is want daar loop ik al jaren mee rond, alleen 'in het hoofd'! Nu hebben wij gelukkig een 'heel mooi' contact bij RTL 4 en haar heb ik eens een klein format toegestuurd, ik kreeg warempel nog antwoord ook in februari praten wij hierover. Waarschijnlijk is het niets waar ik mee rondloop, maar toch, dan heb ik het wel geprobeerd en wordt het gejat dan is dat jammer maar zullen vele kijkers van kookprogramma's er baat bij hebben.
Je moet de kijkers namelijk eens anders gaan benaderen en jezelf als kok wegcijferen en aanhoren wat voor hun interessant is en dus niet andersom, ''ik ben interessant en ga u laten zien wat ik kan''.

Dit alles komt u toch niet onbekend voor, veel mensen lopen met ideeën rond en ook velen doen er niets mee, zonde!!!!!!!
'Onze kooksessies lopen trouwens als een speer, krijgen we het nog druk mee'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten