vrijdag 9 maart 2012

Mijmeren.... #waarzijnwemeebezig ...

Vandaag kreeg ik een telefoontje wat mij 'raakte' .... een roc blijkt te gaan 'fuseren' met een ander roc.... en daarom wordt er een 'tak' van dit roc opgeheven... niet zomaar een 'tak'... een tak, die na mijn inziens een hele belangrijke was en is..... dit was en is namelijk een 'klein' opleidingscentra waar men elkaar nog kende..... docenten kenden hun leerlingen en leerlingen hun docenten....


Fuseren.... groter worden... is en blijft blijkbaar belangrijk.... hoe groter hoe beter... maar als je hier eens rustig over nadenkt.... bekruipt mij een misselijk gevoel. Tientallen jaren geleden zijn we er al mee begonnen... om de maatschappij te verloederen.... alle kleine winkeltjes en diensten binnen onze dorpjes hadden geen bestaansrecht meer.... we moesten maar naar de 'stad' en of het toonaangevende dorp om de boodschappen te doen en om te kunnen bankieren, etc.... Dorpjes gingen bewoond worden door hun die de steden ontvluchten.... maar zonder de 'dorpse' mentaliteit die voorheen normaal was...


Onze maatschappij groeide aangaande 'snelheid'..... echter een stad bleef een stad, maar een dorp was geen dorp meer.... een dorp was een 'opvangcentra' verworden..... schooltjes werden opgeheven.... en men ging werken met 'oproepkrachten'..... vaak ook nog 'kinderen zonder gedegen scholing'.....  de kinderen werden drukker... en arroganter.... vaak van gescheiden ouders.... met grote bekken... en zonder respect.... want de opvoeders hadden het te druk met hun werk.... en geen tijd meer om op te voeden... stress.....stress...


Tegenwoordig hebben de 'opvoeders' het niet alleen meer druk met hun werk en de te plannen vakanties.... nee, ze moeten de 'social media' ook nog bijhouden.... en je zal maar in een dorp wonen met 'slechte verbindingen'.... zonder de buren te kennen.... ja dan heb je een probleem..


En toch hebben we dit allemaal aan onszelf te danken..... wij mensen hebben onszelf tot nummers gemaakt.... we hebben onszelf 'belangrijk' gemaakt via de netwerken.... maar 'netwerken' zijn lucht.... we meten onszelf 'omschrijvingen' aan, die interessant klinken en we gaan maar door...... waarbij we ons laten leiden door....... eigenlijk door ons zelf.....
Alles moet groter en groter... en wij willen alleen maar meer en meer...hoe dom zijn wij eigenlijk.


Ik wil weer binnen een dorpje wonen..... en tegenwoordig gaat dit gemakkelijk..... je kunt namelijk zelf een dorpje bouwen.... en dat doen miljoenen mensen..... mijn dorpje heeft ook een roc, waar alleen kwaliteit belangrijk is en kwantiteit niet meer uitmaakt.....




Ik ken mensen uit mijn echte vriendenkring' die dit doen..... en nu weet ik waarom dit zo populair is..... binnen mijn dorpje ken je, je buren.... zijn er winkels en kleine schooltjes waar mijn kinderen aandacht krijgen.... zowel aangaande basis .... mbo en hbo...... en weet je wat, ik maak mezelf tot burgermeester....... want je moet wel belangrijk blijven...tochhhhhh. ;-(((
We zijn vergeten hoe belangrijk het is om 'klein' te blijven......!!!!!!!!!!!


ps
Aangaande het Rub..... heb ik mijn persoonlijk 'steentje' bijgedragen.....




Als je de statistieken inziet.... van het blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten