maandag 12 maart 2012

De kruidentuin.... #diabetes #suikervrij #stevia

De temperaturen lopen gelukkig weer iets op en dan wordt het tijd voor de tuin..... vooral voor de kruidentuin. Enige jaren geleden ben ik begonnen om stevia te houden in mijn kruidentuin en ieder jaar moet ik opnieuw planten.....de polletjes leggen namelijk het loodje tijdens de winter...


Stevia blijft mij bekoren en is een zeer interessant kruid..... het staat gelukkig niet meer op de lijst van 'giftige' planten....nee, we mogen sinds kort stevia ook gebruiken voor inwendig gebruik. Stevia..... het 'mystieke plantje' waar veel over te doen was en is geweest.....



Er zijn natuurlijk meer 'verboden' planten waar een wit poeder van gemaakt kan worden, zoals bovenstaand voorbeeld.... liever niet in de kruidentuin.... of wel en dan de 'coka cupcake' ;-)



Maar de andere plant (stevia) die ook 'vermaakt' kan worden tot poeder, is en blijft een heel interessante. Stevia is er tegenwoordig in vele vormen te verkrijgen...... zelfs als 'klontje'....


Stevia maakt een grote opmars binnen onze maatschappij en dan ben ik als 'kok' natuurlijk ook heel erg nieuwsgierig....suikervrij kunnen koken..maar wel met een 'natuurlijk zoet'.. interessant.


Hieronder een paar 'links' met meer informatie over suiker en de 'vervanger'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten