donderdag 1 maart 2012

#Horeca koploper aangaande psychisch verzuim... #datisraar

Hierover las ik een artikel op de site van Misset Horeca....... koploper aangaande het 'geestelijk verzuim'... en dat zet je aan het denken. Onderaan het artikel stond ook een link naar een vorig artikel... met de koptekst... 'horecapersoneel meldt zich vaak een dagje ziek'.....


Van zulke constateringen raak ik zelf psychisch in de war..... want de kern van zo'n artikel wil enkel en alleen maar zeggen dat sommigen zich ziek melden zonder.... echt ziek te zijn.... En als  je dit als op je in laat werken.... dan begin ik te 'koken' in figuurlijke zin.... want waar haalt iemand het lef vandaan om zich ziek te melden zonder, echt ziek te zijn... Een dagje ziek bestaat niet... iemand die ziek is behoord op bed te liggen.... en de symptomen behoren meetbaar te zijn..... 



Maar goed, stel dat er zulke lieden bestaan die hun collegae van hun vrije dag laten opdraven om voor hun te komen werken....terwijl ze niet echt ziek zijn... dan moeten bedrijven ook niet te moeilijk doen.... stel dat iemand zoiets flikt.... dan zou het gelijk... einde verhaal moeten zijn... op staande voet eruit.... en dan worden, denk ik de psychische klachten bij 'leidinggevenden' ook een stuk minder..... gewoon door enkel en alleen maar 'hard' op te treden.... hoe simpel.....
Ik denk ook dat het 'dagje ziek zijn' dan gelijk tot het verleden behoort..... gelukkig maar.  :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten