vrijdag 16 maart 2012

#Facebook .... vrienden of contacten #Socialmedia

Ik houd van de social media.... omdat je snel en effectief 'iets de wereld' in kunt zetten.... met de minste moeite.... echter het heeft ook z'n nadelen..... of toch ook niet anno 2012....

Twitter werkt snel en is naar mijn inzien het beste.... en snelste middel om iets te communiceren... maar de andere media.... zoals Linkedin en Facebook.... worden te uitgebreid aangaande het randgebeuren.... en dan bedoel ik vooral de meldingen die je eigenlijk dagelijks behoort bij te houden...


Al die er niet 'toe doende' meldingen.... je wordt er 'crazy' van..... dat iemand je bericht op Facebook 'leuk vindt' is oké.... maar de 'meldingen', zoals... 'hebben een bericht geplaatst op', en al die spelletjes...zullen mij een worst zijn.... 

Het ergst vind ik de meldingen die vragen om een verzoek.... 'in mijn kalender-verjaardagen'... nu houd ik niet van verjaardagen, dus ik moet er niet aan denken dat mijn 'digitale contacten' mijn 'verjaardag' zouden weten..... mijn vrienden weten mijn 'verjaardag' en dat is genoeg....


Echter..aan het aantal 'aanvragen' kun je zien dat de 'knop'.. 'verzoek tot kalender-verjaardagen' toevoegen veel wordt gebruikt... en dat is interessant......


Waarschijnlijk had en heeft Marc Zuckerberg weinig vrienden die bij hem langs kwamen op zijn verjaardag..... en dan voel je, je waarschijnlijk 'alleen'.... dus dan maar via de netwerken je vrienden op de hoogte stellen van je 'verjaardag'.....en zie daar.... je wordt gefeliciteerd door je honderden contacten (vrienden).... heb je toch nog een 'leuke' verjaardag.. je gaat ze digitaal bedanken..... voor de aandacht... die je nu gelukkig krijgt......




Facebook is snel en voorziet in een grote behoefte, blijkbaar.... maar reken u niet rijk aangaande uw digitale vrienden.... dit zijn contacten..... niet meer en niet minder.... vrienden komen een glas wijn drinken op uw verjaardag..... en dat doen de 'digitale contacten niet'.... Social media is goed.... maar laten we niet in de val lopen....houdt het 'oppervlakkig'.... of.... willen we dit echt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten