zondag 25 april 2010

Witte stokken

De 'witte stokken' knallen de grond uit na zo'n zomers weekend.
Wat is nu de beste witte stok, de dubbel A1, of toch misschien de driedubbel A1, wel volgens mij maakt het niet uit alleen de driedubbel A1 is wel erg dik, naar mijn mening te dik.
Ik denk dat het qua smaak geen sodemieter uitmaakt, alleen er moet weer iets nieuws uitgevonden worden en vandaar de 'penis asperge'.
Een knots van een asperge die romiger moet zijn als zijn soortgenoten. Bij dit soort asperges hoor je de baterijen er gratis bij te leveren, wil je deze asperge promoten.

Maar neem van mij aan dat de gewone witte stok, gekwalificeerd als dubbel A1, de meeste beleving geeft. Je bereid zo'n stok heel eenvoudig, eerst schillen, dan onder water zetten, iets suiker en zout en afdekken met de schillen. Aan de kook brengen, gas iets terug en zo houden voor ongeveer 10 minuten, laten afkoelen in vocht.

Ikzelf heb een probleem met de 'witte stok', deze is in mijn ogen alleen te serveren met de 'ambachtelijke ham' van slagerij van der Laan. Maar dit is niet het ergste, ik wil ook dat de klassieke versie vervangen wordt: Een klassieke witte stok mag alleen geserveerd worden met: De ham van keurslager van der Laan, vergezeld met een opperdoes ronde, een hard gekookt ei, verse peterselie en een orginele hollandaise saus. De geklaarde boter moet vervangen worden door een goede hollandaise en alles zonder nootmuskaat!!!!

Mijn probleem is dat de ham uniek is, dat maakt het gerecht afhankelijk, niemand anders kan deze ham maken, dit is ham met echte beleving.

Prive maak ik eenmalig de stokken klaar voor mijn vrouw, de kinderen houden er niet van, belofte maakt schuld, maar ook dit jaar geef ik thuis Dubbel A1 met bovengeschreven garnituur.
De driedubbel A1, serveer ik niet, ik wil geen lichamelijk vergelijk, deze asperge is in mijn optiek meer innovatief op een thematische 'kama sutra' beurs.

Dus gewoon dubbel A1 met iets zout en suiker zonder persoonlijke extra toevoegingen, kom op, de asperge behoeft dit niet, verkloot deze stokken niet met foelie of andere niet passende ongein.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten