dinsdag 13 september 2011

Zo dom als een gans of zo sluw als een vos.........

Je blijft lachen of eigenlijk huilen binnen de horeca..... zelfs zij die hun 'graad' hebben behaald binnen een universiteit kunnen belanden binnen een gevoel van zelfgenoegzaamheid. De 'graad' doctor kan behaald worden door zij die een opgesteld proefschrift, publiekelijk kunnen verdedigen. Dit proefschrift kan stellingen bevatten, waarbij de de 'opsteller van proefschrift' wordt gecontroleerd door een hoogleraar die als promotor aangesteld is.........




Er bestaat sinds enkele jaren ook een 'doctor' die van smaken en wijn-spijs combinaties weet. Nu ben ik maar een klein mensje die respect heeft voor elke persoon.... maar ik heb toch een gevoel van tweestrijd. Deze 'doctor' geeft de horeca enige tips...aangaande duurzaamheid... De topgastronomie moet eigenlijk gaan werken met rivierkreeftjes, bokken en ganzen. Hier is een overschot van dus dit moeten we de gasten gaan aanbieden....... Hun die topgastronomie bedrijven moeten hierin een voorbeeldfunctie gaan bekleden. Dus kreeftjes, bok en gans op de kaart is een 'must' wil je duurzaam zijn.....



Nu bedrijven wij geen 'topgastronomie', denk ik, want ik heb nooit begrepen wat hier de definitie van is, maar bok en gans, waar praten we nu over, ik zou deze deze dieren nimmer op de kaarten willen aangaande hun smaakbeleving.... Ik denk dat deze doctor is 'opgekocht'......




Smaak is niet te vertalen en kan nimmer uitgelegd of opgelegd worden, smaak en beleving zijn uniek...... smaak valt niet te leren, maar ontstaat door flexibele factoren tijdens de opvoeding...
Misschien kan deze 'doctor'.... mooie titel maar tegenwoordig is alles te koop.... beter aankloppen bij Hans Klok..... nee, mensen ik heb het gehad... met al die poeha.... ik respecteer ieder mens, maar dan ook alleen als mens, niet om zijn of haar 'doen en laten'...... Wilt u bewijs.. ..... van een verkeerde medicatie.......dat kan....... zal het restaurant niet benoemen......


De producten die ik hierboven noemde zijn van dien aard dat ze niets kosten....maar dan gaan we eens kijken naar een bedrijf wat hiermee werkt en dan schrik je...  een gerecht met de gans wordt aangeboden voor € 19.50  Benoemen dat je met bokken moet gaan werken maar 'geit' op de kaart zetten voor € 32.00 en ik zie geen gerecht met de rivierkreeftjes, hoe amusant..



De wijsheid in pacht hebben en jezelf op deze manier willen profileren binnen het nu..... ja, deze 'doctor' beschouwd zijn publiek, zo dom als een gans, maar is zelf zo sluw als een vos....... Als dit de wereld moet geworden der gastronomie, dan leg ik mijn kaarten ter tafel..... 'doctor'..... of we moeten al die ganzen aan een trechtertje zetten..... dan doe ik weer mee..... ben namelijk gek op 'ganzenlever'.............


Ik luister alleen naar een doctor als ik me niet lekker voel.... en dan maar hopen dat je de juiste medicatie voorgeschreven krijgt... ;-) want anders ben je de Klos (se)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten