zondag 25 september 2011

Door kookboeken te 'ontvellen' lijken ze als nieuw..

Vandaag heb ik mijn 'oude kookboeken', die ronddwaalden in de bedrijven huiswaarts genomen om ter 'nieuwe kast' te gaan. Deze boeken zijn allen gekaft... zowel handmatig als wel machinaal.... maar ik heb de boeken vanavond 'ontvelt'....ik wil alleen maar het boek zonder omhulsel.... 


Door dit te doen, luid ik voor mijzelf een nieuw tijdperk in... waarbij ik alleen die boeken koester en 'ontvel' die ook daadwerkelijk, ooit belangrijk voor mij waren en nu nog zijn...en dat is ondermeer de serie 'Het Grote' van Christian Teubner....., Pellaprat...etc...



Enfin, de boeken staan opnieuw ter kast zonder omhulsel dit keer en dat geeft een ander gevoel, als een python die zijn 'oude jas' verlaat en verder gaat... Ik heb de ' ambachtelijke keuken' altijd gerespecteerd vanuit mijn eigen visie en dat zal ik blijven doen...maar de 'oude jas' gaat uit en de tijd is gekomen om te gaan updaten in een gepaste vorm... die past binnen deze tijd..


Moet zeggen dat de boeken als nieuw ogen en dat is juist de bedoeling... :))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten