donderdag 3 juni 2010

Vreemde supermarkten

Wij binnen de horeca werken 'gekoeld', onze opslag ligt gekoeld ter verwerking of als buffer. Wij zijn onderhevig aan allerlei opgelegde regels via het HACCP-verhaal, groenten liggen gekoeld evenals het vlees, de vis, etc. Wat ik vreemd vindt is dat binnen supermarkten veel groenten en of fruit niet gekoeld worden aangeboden, is hier een reden voor?
Supermarkten zijn vaak volgepropt met koelingen en vriezers, maar vaak zie je dat de groenten ongekoeld worden aangeboden.

Nog vreemder vind ik dat supermarktketens niet kijken naar het buitenland wat betreft concepten en aanbod van producten. Gek is dat V&D dit concept wel kan plaatsen binnen hun concern. Wij gaan veel naar Duitsland en dan in een gebied vlakbij Luxemburg, als je binnen Luxemburg een ' Super supermarkt' binnenstapt dan is het ook super, je waant je binnen een ISPC of HANOS voor particulieren.
Grote 'winkels' die een echt groot assortiment voeren en dit ook aangaande versartikelen, de slager, de visboer, de bakker en de poelier.
Wat zou dit geweldig zijn binnen Nederland, alleen al een poelier binnen een supermarkt en of een visafdeling en dan ook nog een 'la plazz', voor de inwendige mens en natuurlijk een 'stube' waar partner even de krant kan lezen en socializen terwijl de ander de'boodschappen' doet
Een allroundsupermarkt waar gedacht wordt aan de consument en de beleving, een omgeving scheppen die voldoet aan ........

Nu nog moet ik mijn antwoorden zorgvuldig kiezen als er door een deelnemer van een kooksessie wordt gevraagd: Waar kunnen wij particulieren deze kwarteltjes kopen, mijn antwoordt luidt dan altijd, bij 'Pet's place, maar ik voel mij daar niet lekker bij, een kwarteltje kost daar toch al gauw €7,50, die moet je dan nog zelf doden, ontdoen van...... en plukken, terwijl ik de kwartels schoon binnen krijg voor zo'n € 2,50.
En in Luxemburg, daar liggen ze gewoon bij 'COPAL', net zoals bij de Hanos.

Wij hebben binnen Nederland vele supermarktketens, maar geen één is volmaakt voor de lekkerbek, sommigen pretenderen het 'walhala' te zijn, maar dit is 'bullshit'.
Copal doe je entree binnen Nederland met je echte versafdelingen, beleving en maak consumenten wijzer, leer de Nederlanders dat boodschappen doen geen straf behoeft te zijn.

En toch...., ook bij de 'COPAL' liggen de groenten ongekoeld, VREEMD!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten