dinsdag 29 juni 2010

'Kinderopvang anno nu'

Kinderopvang is voor sommigen cruciaal binnen ons maatschappelijk leven. Kinderen moeten opgevangen worden omdat er anders problemen ontstaan binnen het dagelijks leven van werkende partners, maar tot welke leeftijd geldt de kinderopvang en wat wordt er door ouders voor betaald? Ik heb namelijk het idee dat de kinderopvang niet ophoudt bij een bepaalde leeftijd, ik denk dat het kind tot ver over zijn of haar twintigste nog kind is binnen opvang.
Ouders betalen om hun jonge kinderen een plaats te 'gunnen' die bescherming en vermaak biedt, maar dit blijkt niet gebonden te zijn aan leeftijden.
Ook binnen bedrijven is er 'kinderopvang', voor jonge kinderen waarvan de vader of moeder werkt binnen een bedrijf maar de 'niet geziene opvang', hoe gaan we daar mee om?

Ik bedoel dan de kinderen van twintig tot dertig jaar, wordt hiervoor ook betaald door de ouders of betaald alleen een bedrijf deze 'opvang' als zijnde loon.
Wat is dan het verschil tussen een kind en een volwassene?
Niet moeilijk om te beantwoorden, een kind neem je mee aan de hand en begeleid je naar de toekomst, de volwassene neemt het kind ter hand.
Ik denk dat binnen het bedrijfsleven veel 'kinderen' rondlopen die uitdragen volwassen te zijn maar in werkelijkheid nog 'kind' zijn en dan vraag ik mij af wat de ouders aan de bedrijven betalen voor deze kinderopvang?

Kinderen nemen nog geen verantwoordelijkheden voor hun gedrag en dat is logisch, maar wat als het een kind betreft tussen de twintig en dertig?
De markt van nu bestaat veel uit kinderen die nog niet volwassen zijn maar toch bepaalde volwassen posities bekleden.
Medicijn tegen dit euvel kan een reorganisatie zijn, of je kunt de opvang anders inrichten en hierop een snoeihard management zetten, waarbij gevoelsmatig handelen geen statement meer is. (zie TNT)
Mensen zouden zich eens moeten afvragen, wil ik kind blijven of volwassen worden, dat is een belangrijke keuze, het kind kan zich verschuilen de volwassene niet, je neemt je verantwoordelijkheden of niet!
Hier hebben bedrijven baat bij en de ouders ook, zij hoeven geen 'kinderopvang' meer te betalen.
Wat ben jij: het kind of de volwassene?
En ik, ik ben er klaar mee, ik wil alleen maar volwassenen op belangrijke posities en geen kindergedrag.
Zij die leerling zijn mogen zich kinderlijk gedragen de rest niet of de ouders moeten meebetalen aan de opvang.
Ik denk dat de horeca grote indruk gaat maken binnen de kinderopvang van 'nu' en dat bedrijven meer lucht verkrijgen doordat ouders gaan meebetalen aan de opvang!

Laat de reorganisaties maar eens plaatsvinden binnen de Horeca, dan kunnen vele kinderen opnieuw naar school en kunnen volwassenen vrij gekomen posities invullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten