vrijdag 14 mei 2010

Vrienden

Morgen eet ik samen met mijn vrouw binnen het restaurant waar ik normaliter werk.
Uitgenodigd door een vriend en zo voelt het ook, vrienden moet je koesteren want echte vrienden heb je niet veel.
Nu is dit niet zomaar een 'vriend', nee dit iemand met veel zeggenschap binnen de horeca.
Maar deze bekende persoon heeft ook een zeer charmante vrouw die net zoveel zeggenschap heeft binnen onze horeca en dit is een vriendin. Vriendin is binnen Nederland een gevaarlijk woord, alleen al het woord voedt de suggestie.
Maar dit is niet nodig, sommigen zoals U en ik kunnen gewoon vrienden en vriendinnen hebben, zonder te hoeven op te stappen.

Ben ik vereerd, ja best wel, want hij was degene die mij als persoon, ooit het best omschreef in een artikel, jaren geleden en zo omschreven 'toen' zo ben ik nu nog.
Soms dwars en 'Fries', maar wel met verantwoordelijkheid en bescheidenheid.
De bescheidenheid heb ik behouden (evenals de motor) en dit was tot nu toe mijn grootste talent, bescheidenheid siert de mens, dit is voor mij een statement.

Ik wil het eigenlijk niet hebben over koken en of horeca morgenavond, dit geeft mij geen plezant gevoel op dit moment.
Maar gelukkig hoeft dit ook niet, vrienden praten over 'vrienden dingen' het gewone leven en de normale beleving, zonder gebruik te willen maken van situaties!

En daar heb je vrienden voor !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten