vrijdag 7 mei 2010

Reintegreren en doelen stellen.

Reintregreren binnen maatschappelijke processen.
Mensen die opnieuw iets gerichts gaan 'doen', ik neem aan dat dit een bewuste keuze zal zijn van deze mensen en dat het niet opgedragen wordt.
Ook de horeca draagt op dit gebied een steentje bij, mensen proberen te motiveren voor de horecabranche. Opzich een nobel streven, maar horeca is een zeer specifieke tak van sport.
Het is en blijkt al moeilijk om mensen binnen de horeca te behouden en dan nu mensen zonder de 'klik' binnen te halen en deze mensen op te leiden lijkt mij een moeilijke taak.
Dat hier een theoretische gedachtengang achter zit zal een ieder duidelijk zijn, maar (re)intergreren is moeilijk, dit kan alleen door het opnemen van directe inspiratie, motivatie en door jezelf doelen te stellen.

Als ik nu met jonge mensen binnen opleidingen praat dan hoor je dat er 'rustpunten' moeten zijn, want wij hebben het al zo druk op het werk, zo ook prive.
Druk waarmee dan vraag ik mij af, druk opgelegd vanuit bedrijf op druk vanuit een persoonlijke aangemeten visie.
Ik ben voor reintegreren, maar dan van normen en waarden binnen de horeca:
  • Je weet wat je wilt
  • je gaat ervoor.

  • je bent leergierig

  • je komt op tijd op het werk

  • je wilt leren koken, want koken is je 'ding'

  • je bent bereidt om te investeren in jezelf

En wil je dit dan ook heb je ook nog een aan 'horeca gerelateerd sociaal leven.

Ikzelf ben momenteel bezig met een reintegratieprogramma binnen mijn gezinsleven, dit gaat goed al heb ik wel veel verbeterpunten op mijn lijstje staan. Langzamerhand krijg ik complimenten dus het gaat goed.Mensen, wees blij dat je mag werken.

Maar weet wat normen en waarden zijn !!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten