donderdag 6 mei 2010

De aardappeleters

Hoe Nederlands kun je zijn, of toch niet!
Vraag ik vandaag aan iemand wat voor soort aardappel er wordt geserveerd bij de asperges en dan krijg je te horen een 'krielaardappel'.
Wij Nederlanders zijn toch van 'de aardappel', ik wil geen kriel, ik wil het liefst en een opperdoeze rond en of minimaal een 'malta'
Weet je wat ik denk, ik denk dat sommigen denken dat een aardappel een aardappel is.
Dit geldt ook voor koks binnen de horecaopleidingen, een aardappel is een aardappel.
Nee dames en heren er zijn 'soorten aardappelen' en wel nu, voor een eenvoudig aspergegerecht zou je de 'malta', (uitheems) kunnen verkiezen boven de opperdoeze, maar enkel en alleen maar uit kostenaspect.
Je kunt het ook zo gaan bekijken:
Je herkent de betere kok aan de soort aardappel die hij of zij gebruikt per gerechtsamenstelling!
Weet ook dat je een 'kookaardapel' kookt in 2/3 water met zout, een goede kookaardappel kan nimmer uit een steamer komen.

Voor mensen die hierin geinteresseerd zijn:
http://www.lekkertafelen.nl/productinfo/aardappelsoorten/

Vincent van Gogh zou zich omkeren in z'n graf!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten