zaterdag 8 mei 2010

Te kleine porties

Er worden te kleine porties geserveerd bij 'Merlot' las ik vandaag in de telegraaf.
Binnen restaurants die meerdere doelgroepen hebben zal dit altijd een issue blijven, portionering is en blijft moeilijk. Te grote portionering blijkt ook niet altijd goed, ik heb het nu niet over menu's maar over a la carte gerechten. De stevige eter behoeft meer dan de genieter. Dit soort problematiek is mede te ondervangen door het geven van supplementen op de bijgarnituren en het standaard aangeven van de gewichten van hoofdcomponenten.

Het zal binnen een restaurant nimmer de bedoeling zijn om weinig te geven, de gast zal altijd met een goed gevoel het bedrijf moeten verlaten.
De Nouvelle Cuissine ligt al ver achter ons, restaurant die meerdere doelgroepen bestrijken zullen moeten kiezen voor een gulden middenweg, waarbij aanvulling altijd aanwezig is, teveel geven en daarna weggooien mag geen optie zijn!

Ik ken de koks van Merlot en dit zijn zeer gedreven mensen, hun wedstrijdgerechten zijn vaak top, maar ik weet ook dat Merlot ook zo'n restaurant is waar meerdere doelgroepen komen.
Dan kun je inderdaard zo'n recensie verwachten, als de journalist zijn 'persoonlijke mening' geeft.
Toch ben ik meer voor de aanpak van Ton de Zeeuw, als het goed is schrijf je, als het niet goed is niet!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten