donderdag 26 september 2013

We lopen te 'piemelen'... over een cake

Jaren geleden.... eigenlijk vele jaren geleden... kwam ik in aanraking met een 'appelcake' uniek wat betreft smaak en luchtigheid. Deze cake werd gebakken door iemand die er niet meer is...zijn recept... 'is toen overgedragen aan een andere Bakker' en die bakte er niets van..


En dat heb ik altijd jammer gevonden.... want dit 'bijzondere' baksel heeft nadien nooit meer de aandacht gehad die 'zij' verdiende.... Nu moeten we verder niet moeilijk gaan doen... ik wil deze beleving terug...  



We hebben een aantal 'bakringen' liggen en ik sta momenteel constant in verbinding met een medium... en dan moet er toch iets uitkomen... bij de eerste proefjes moest ik 'wenen', de smaak was als toen, maar de luchtigheid.... was ver te zoeken...  maar gisteren werd ik blij...de smaak klopte en de luchtigheid ook...



Eindelijk weten wij hoe je appels kunt verwerken in een cake ... jarenlang ben ik aan het 'piemelen' geweest... maar nu kom ik in buurt .... 'over smaak valt niet te  twisten' het is het gevoel binnen de bereiding.... appelcake... perencake.. maakt niet uit... u mag komen proeven, wij piemelen nog even door... er moet meer lucht in.... vanaf volgende week mag u kennis maken met de cake.... komen proeven... Egbert (de bedenker) was niet te kopiĆ«ren, maar ik kom wel erg dicht in de buurt... met groot respect.... en misschien toch met 'frangipane' ,, we zien wel.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten