zondag 8 september 2013

Van het concert des levens, krijgt niemand een program....

Mensen, mensen.... wat heb ik genoten van ons feestje gisteren.... en vaak geniet ik niet van feestjes.... want ik houd niet van die 'gekunstelde'.. maar meer van die spontane... Mijn  moeder heeft dit feestje binnen haar 'wereldje' meegemaakt 's morgens met een stukje gebak en een drankje, onze wereld is niet meer de hare......gelukkig maar..en dat geeft verdriet maar het leven gaat door... al mijn vrienden waren daar en natuurlijk de familie.... en dat is goed..... ik houd niet van de 'verplichte' feestelijkheden maar soms bereik je in binnen het oog van de menselijkheid een mijlpaal...en dat mag dan gevierd worden....
Jol en de jongens hadden alles goed voorbereid en samen hebben we met medewerking van onze goede buurtjes een knalfuif gegeven, waarbij ik natuurlijk onze cateraars.... Jan van het Hooge en Trompetter... dankbaar ben....  Een gemêleerd publiek hadden we te gast en daar houd ik van.....  want dat is het leven.... 
Cadeau's en giften zijn aangenaam evenals.... de auto's waarin gereden wordt..dit maakt dan indruk, maar..het gaat mij er enkel om wie er in de 'wagen' rijdt.... en dat zijn mensen... waar ik van houdt.... het gaat mij niet om de verpakking maar om de inhoud..... Mijn cadeaus waren bijzonder.... wel veel drank trouwens.. en natuurlijk 'geld'..... maar daar zal een reden voor zijn... geld is voor mij een betaalmiddel... niet meer en niet minder..... liever heb ik geen geld maar een goed leven... en dat brengt mij op de volgende giften.....







Momenteel geniet ik van deze giften onder het genot van een lekkere rosé....en dan ontwaak je, ik kan dus morgenvroeg 'gewoon' een omelet maken met truffel,  terwijl ik deze iets peper uit een molen die zijn weerga niet kent, intussen 'ruik' ik aan de L'art culinaire Francais en lees ik een persoonlijk geschreven brief van iemand die ik amper drie weken ken...dit soort gebeurtenissen maken dat je leeft en dat je er eigenlijk geen controle over kunt hebben, ik ken interessante en leuke mensen en ik ontmoet er steeds meer en dat is het 'concert'  waarvan je moet genieten.... iedere dag opnieuw....  en de toekomst..... daarvoor hebben we geen programma....laten we in Godsnaam genieten....  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten