dinsdag 10 september 2013

Wat een dag........

Vanochtend heb ik samen mijn mijn broer, de 'resten' geruimd van het feestje van afgelopen zaterdag.... maar wij liepen enige vertraging op richting Hoogeveen.... daardoor kon ik niet op tijd aan de 'arbeid' en dat blijft je dan de hele dag achtervolgen....


Gino zou om twee uur komen, maar gelukkig is hij een Italiaan die vaak 'wat later' komt, terwijl de ochtend werd vervuld met veel water vanuit de donkere wolken, brak gelukkig later toch nog een zonnetje door... zodat we konden proeven 'en terras'. Ik ben gelukkig en ik denk Rein ook, want er staat ineens veel meer lekkers in de koeling.... maar ook hier gaan we doordacht mee om, er staan pasta op de nieuwe kaart, maar dat wordt geen bolognese of ....., nee, we gaan het serveren zoals in Italië, gewoon zoals daar, een mooie pasta en de toegevoegde waarde op het bord wordt bepaalt door het seizoen.... in november duiken we met z'n allen de keuken in.. dus ook de bediening en dan gaan we proeven, oordelen en keuzes maken.... tot voor de verbouwing hebben we een keuze gemaakt, de producten staan op de tafel, een mooie kaas, een lekker stuk spek, goede tomaatjes, de perensalsa, een goede salami en een goede 'drager', tagliatelle.... die we a la minute, binnen drie minuten kunnen koken.... en de pesto, ja die is voor eigen plezier... de pasta is al fijn met gewoon een klontje boter en wat schilfers Reggiano.... maar toch, ook Pasta bij Michel heeft grote indruk op mij gemaakt op het Village Saisonnier in Houten......



Binnenkort duiken Dimitri en ik de keuken in met Gino en zijn vrouw.... ik wil gewoon de echte Italiaanse beleving.... niet meer en niet minder.......wat betreft de pasta's...en de locatie is er geschikt voor...... vanavond nog even een glaasje gedaan met Reint (de eigenaar)... gewoon even bij de brandende haard.... en dat is een mooie afsluiting.... van de dag....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten