maandag 9 juli 2012

Zeg ken jij de mosselman ?... ik ook niet meer...

Nog even.... brainstormen.... over de mossel... maar nu even 'serieus'.. Wij vakbroeders en zusters.. die hun opleidingen hebben gehad onder de meest ambitieuze chefs van vroeger weten en of denken dat het mosselseizoen begint als de 'R' in de maand verschijnt....  ;-)




Echter....ons landje heeft niet stilgestaan.... het géén ooit was... voldoet niet meer aan de maatstaven binnen onze huidige maatschappij... vooruitgang is één der belangrijkste peilers om een economie te stimuleren.... maar niet alleen een economie... ook een maatschappij... vooruitgang behoort een 'drive' te geven.... gebaseerd op kennis vanuit het verleden... het 'veilige fundament' voor hun die..... ooit die kennis tot zich hebben genomen....  


Dan zou ik als 'serieuze' leermeester... vanaf nu... niet meer te handhaven zijn.... Stel dat ik mijn leerlingen zou aanleren dat wij 'mosselen' serveren vanaf begin september... dan zat ik nu nu waarschijnlijk binnen een 'inrichting' en werden er onderzoeken gedaan..... Kreeg ik waarschijnlijk docenten en ouders tegenover mij.... die mij als dader zouden aanwijzen... omdat ik de seizoenen niet zou kennen.... waardoor hun 'kinderen' een diploma zouden kunnen mislopen.... want een 'leermeester' moet op de hoogte zijn van.... en ja.... :-(... een leermeester kan ook wel eens voet bij stuk houden....


Maar zoals het een goede leermeester betaamt...en of een goede leerlingkok..of een verontruste ouder.. zo gaan wij op zoek naar de 'werkelijke datum' van het mosselseizoen.. en dan kom je natuurlijk gelijk terecht (als je Googelt) bij het 'Productschap VIS'... 'smulweb' en de de 'Wikipedia' ..... want hier wordt 'tegenwoordig'... veel kennis vanuit gedestilleerd...




Ik heb mijzelf nu laten informeren door het internet.... als zijnde chef... aankomend kok... als docent en als consument.... bij deze laat ik mij vrijwillig opnemen in een inrichting.... of we moeten onze spaarcentjes gaan gebruiken voor een 'onroerend goed' investering binnen Frankrijk, ver weg.van deze 'gemanipuleerde nieuwigheden,' ik ken trouwens de mosselman.. die woonde ooit in Scheveningen.... maar nu elders.... zonder Internet..... en mobiel.... ;-)


Of lees even het blog van een onderzoeker die de verloedering ook niet tegen kan gaan...
Of we gaan iets anders 'ondernemen'... en dan wordt het interessanter....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten