dinsdag 10 juli 2012

Het #GildenEvent12....

Inspiratie voor vakmensen staat er onder het logo... en ik moet zeggen dat 2011 inderdaad een 'inspiratietheater' was...maar dat kwam vooral door enkele 'kanselieren'... die hun verhaal en of visie 'verhaalden' met oprechtheid en humor......



Complimenten trouwens voor de zeer transparante website van het GildenEvent... echter ik mis iets.... er wordt namelijk alleen maar 'jonge kaas' geserveerd terwijl er 'oude kaas' nodig is om de 'jonge vakgenoten' een boodschap mee te geven.... Er is natuurlijk niets mis met jonge kaas, maar deze bezit vaak geen 'karakter'.... net als binnen de muziek..... 'Madonna' trek nog steeds volle 'zalen'..... 'Afrojack' nu ook.... maar...dit duurt maar even.... en zo vergaat het ook binnen de horeca.... en vandaar dat ik iets mis......



Als bovenstaande karakters een visie zouden geven over de horeca van toen en de horeca van nu.... dan zou ik de complete keukenbrigade verplichten om naar het Event 2012 te gaan.... Gewoon om te luisteren.... om aan te horen.... maar helaas.... het Event heeft enkel mensen aangetrokken die... 'momenteel'.. iets 'voorstellen'.. goede mensen overigens, maar zii zijn als jonge kaas... en zijn bezig met hun ik..... Dit zijn geen karakters die door de jaren heen alleen maar zullen rijpen....Ik begrijp niet waarom mensen als Helder en Savelberg niet zijn aangetrokken zijn... om de te ingewikkelde horeca-drive... op een eenvoudig manier te ontrafelen... en transparant te maken voor de jonge bezoeker... de jonge vakgenoot...



Je kunt op één Oktober een 3D primeur hebben, je kunt René Redzepi, Feran Adria, Afrojack .... etc.. de opening laten doen... maar de beste opening zou zijn door Midas Dekkers en wel over de opleidingsinstituten, de leermeesters en het bedrijfsleven.... en dan ontstaan er files naar Ede op één Oktober... dit kan dan tevens opgenomen worden voor 24kitchen...om telkens opnieuw 'herhaald' te worden..Ik ga.. maar wie er meegaat, nog even over nadenken.


Ik ga enkel voor de oude kaas.. kaas met karakter...en de rest....serveren met 'perensalsa'...
Eén 'kanselier' heb ik niet genoemd....maar dat deze mist.... weten u en ik... hij neemt zelfs zijn eigen rekwisieten mee....alleen dat al verdient respect....maar ja wat betekent het woord 'respect'.... gewoon even 'opzoeken' op je 'phone'...zoals gewoon.... tot één Oktober.... als we natuurlijk allemaal weer naar Ede gaan....:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten