maandag 14 mei 2012

#realitydistornationfield

De werkelijkheid kunnen en willen verdraaien.... niet willen liegen, maar de waarheid verkapselen.... en daar zijn wij goed in.... nu na het lezen van de biografie van Steve Jobs kan ik het Zen-Boeddhisme ook beter begrijpen..... echter het Zen..... had ik al..... 



Stel dat je er achterkomt dat alles wat er te koop is, je voor beperkte tijd 'gelukkig' maakt... dan heb je weinig meer.... die bewustwording, maakt je rijker. Dat de Stones naar India gingen kan ik nu begrijpen..... maar dat koks naar India gaan om Zen te ontvangen.... gaat voor mij te ver. Koken is koken.... en koken maakt je gelukkig.... als er gekookt wordt.... Zen... is dan genieten van alles..... de echte koffie....de lente.... het eerste groen.... genieten van het leven.....zonder onwaarheden, zonder aanzien, want dat is ook Zen..... :-))) 


Ook roken blijkt een manier te zijn om te mediteren... echter je kunt ook zonder als je niet meer wilt.... maar dat wil ik niet... ik wil maar één ding.... inspiratie vanuit de mensen.... genieten van de kleine dingen...... maar wel 'verder gaan' ...beter worden..... ;-))))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten