maandag 11 juli 2011

Tussen de regels door......@kaatmossel

Ik hoorde een interview bij #BNR-radio van ene Jessica die een bedrijf runt onder de naam 'Kaat Mossel Coaching'. Dit bedrijf probeert 'drukke' moeders te leren omgaan met stress en om rust te creëren binnen gezinssituaties, niets bijzonders zult u denken... maar het grappige aan deze is dat 'Kaat' een 'kookpartner' zoekt.... en dan vraag ik mij af waarom. Wij drukke mensen kunnen toch gebruik maken van al die 'voor geproduceerde' rommel die in de schappen bij de Supermarkten ligt, of gaan de ogen eindelijk open...... ;-)



Ik kan mij best voorstellen dat het runnen van een gezin met kinderen, waarbij beide ouders werken het koken onder druk komt te staan, maar ik heb hierover wel vaker geblogt en ben van mening dat het wel anders kan, mits je de professionele (Hotel) keuken meer implementeert binnen thuissituaties. Deze keukens maken vaak gebruik gebruik van roulerende menu's voor hun gasten en kunnen wat dit betreft 'plannen'. En als je dit terugkoppelt naar privésituaties dan kun je het koken voor een groot gedeelte ontkoppelen om 'rustpunten' te creëren........ simpel hé..   


En maak je daarnaast ook nog effectief gebruik van een digitale agenda, waarbij het 'geplande' inzichtelijk wordt gemaakt, dan hoef je niet eens meer na te denken over de dagelijkse maaltijden en wordt het boodschappen doen, ook een stuk efficiënter en gemakkelijker.......


Kaat zoekt een 'kookpartner', maar eigenlijk hoeft Kaat helemaal geen kookpartner te zoeken, het enige wat ze moet doen is mensen wijzen op een digitale-agenda (s) voor thuis, waarin alles gepland staat (zelfs het eten) en die af te lezen is op de keukencomputer, je hoeft je dan niet te houden aan al dit geplande, maar de gedachte dat je hier op terug kunt vallen geeft rust..... en ik weet waarover ik 'lul'....., verder is alles al te vinden op internet, de mooiste video', de beste uitleg van recepturen..... zie de 'links' rechtsboven het blog...... Thuis koken hoeft niet te ingewikkeld te zijn en je kunt best met verse producten werken zonder dat dit te veel tijd kost....zeker weten Kaat.......  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten