donderdag 28 juli 2011

Daar moet je boven staan........

Elkaar de hand schudden en aankijken lijkt soms niet meer dan normaal, maar waarschijnlijk is dit soms moeilijk voor 'onze grote chefs' binnen Nederland. Zelfs binnen onprettige situaties moeten wij als zijnde 'leermeesters' onze manieren behouden...... maar helaas....... 

Afgelopen week verliet één van mijn oud-leerlingen een sterrenhuis omdat binnen er te weinig werd opgeleid  binnen haar optiek. De chef aldaar vergaf zich in een 'houding' die discussie vraagt... (te jong voor de functie misschien), maar de 'echte chef'  ging mee met deze 'puberale' houding en dat verbaasd mij...... heeft de tijd stil gestaan bij sommige sterrenhuizen en zijn zij, zich niet bewust van de generatie die nu...... wil leren........


Heeft de tijd echt stil gestaan, of varen sommigen nog mee op de tijden van toen.... Nederland is geen Frankrijk en zal dit ook nooit worden... Wij koks werken met onze handen en de één is inderdaad slimmer dan de ander, maar te jonge mensen op leidinggevende plaatsen zetten zonder 'levenservaring' en zonder een reële kijk op de werkvloer kan funest zijn.....  laten we wel wezen, binnen Nederland is de generatie die nu bij ons rondloopt een andere dan vroeger en daar moet je mee om te weten gaan........ het alleen nog maar kunnen koken was vroeger genoeg, maar tegenwoordig komt er meer bij kijken.... véél meer....
  
Alleen maar werken met de handjes is tegenwoordig alleen nog maar weggelegd voor 'de te op te leiden mensen', de leidinggevenden moeten meer in hun mars hebben, zo ook met het omgaan met 'dissonanten' binnen hun keukens, maar één ding weet ik wel, ik zal altijd het fatsoen hebben om de hand te schudden van hem of haar haar die mij zou verlaten en dat sommigen dit niet doen, geeft mij gelijk een kijkje binnen hun keuken, waarschijnlijk nog middeleeuws. Wie er binnen de horeca nog kan opleiden weet ik niet, maar één ding weet ik wel..... sommige bedrijven binnen het top-segment blijven reëel in gebreke, terwijl ze toonaangevend zouden moeten zijn.... ook aangaande normen en waarden......  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten