woensdag 10 december 2014

Vandaag wordt een beladen dag....

Vandaag wordt een 'beladen dag' en daar bereid je, je op voor... emotie en realiteit gaan een strijd aan en wij als mensjes moeten hier een lijn in zien te vinden. Binnen zulks, zul je moeten proberen om het hoofd leeg te maken.... de realiteit controleerbaar te maken voordat je de emotie toelaat..... 'k denk dat ik de realiteit controleerbaar heb gemaakt.... en de emotie..... ja.....






Die vertaal ik momenteel met een kwast.... waarbij de 'studie van mijn favoriet' mij leert om te durven, te mengen en om leeg te gaan.... 't is als koken... als mens moet je gewoon doen... waarbij je gaat zonder referentiekaders... doen, doen, nog eens doen en blijven doen.... doen waarin je plezier beleeft....

Dat het leven...  niet oneindig is weten we wel.... maar relativeer dit eens...... en doe gewoon  positief.... soms met drempels, maar altijd op een verantwoordelijke manier....
Als Jol mijn creaties zou gebruiken om de haard mee aan te maken, dan deert mij dat niet... zou het kunnen begrijpen.... maar ik heb mijn 'studie gedaan'....  en ben de emotie kwijt....

'k houd van het leven.... maar de dagen zijn vaak te kort... altijd met passie, beleving en gepaste bescheidenheid.... maar daardoor kunnen we blijven genieten... van de hele kleine dingen des levens...  en daar gaat het uiteindelijk om..
.... dat heeft de heer Hans Wiegel mij ooit persoonlijk doen inzien... hoe ingrijpend een persoonlijke emotionele gebeurtenis ook zal kunnen zijn.... alles gaat gewoon door... zo gaat dat... en dan gaat de ratio voor alles...

Vandaag wordt onze moeder gecremeerd en de dag daarna gaan we volle 'bak' aangaande ons werk..en dat is de realiteit van het leven.... dus geniet en doe......dat doen wij ook.....
Altijd met plezier en toewijding.... #persoonlijkebeleving willen beleven en geven...

Herinneringen moet je koesteren.... maar zijn geen leidraad.... die moet je zelf maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten