donderdag 4 december 2014

Ik heb een roner aangeschaft....

Nu sjok ik vaak op een heel langzame manier achter alle 'kooktechnieken' van toen aan. maar ik ben overstag, als Norbert een techniek verguist dan wil ik dit eerst ondervinden.




Eerst thuis eens uitproberen.... maar dat geeft een probleem, want ik wil een glazen roner.. en die blijken niet te bestaan... dus nadenken en handelen...  ik wil kunnen zien wat er gebeurd binnen de 'lage garingen' dus glas is een absoluut gegeven....



Probleem opgelost... want er is apparatuur voor handen die voorziet in dezelfde capaciteiten die een roner geeft... 'een constante temperatuur behouden'... aangaande garing...


De glazen kast staat.... gevuld met water en hierin kan ik de externe roner hangen.... 'k ben helemaal opgewonden..... ik ga producten op lage temperatuur garen... voor het eerst... ik ben namelijk kok.... en geen laborant.... vandaar.... de roner heb ik gewoon in huis gezet... en vandaag gaan we 'shoppen'.... we gaan naar de dierenwinkel.... om zelf de produkten uit te zoeken.... 'k mocht zelf uitkiezen..... dus we gaan naar......


Ik heb de roner ingesteld op 22,8 graden en morgen wil ik mijn eerste kogelvisje laten zwemmen..... dit is natuurlijk een experiment.... aangaande 'lage temperatuur bereidingen' maar ik ben er klaar voor..... over een half jaar wordt de temperatuur iets verhoogt... en zo gaan we verder.... 'k heb er echt zin in....



Ik denk dat dit experiment gaat lukken, garing duurt twee jaar.... moet alleen nog even een Chef uit Japan met een diploma laten binnenvliegen die de kogelvis gaat ontleden.... maar daar hebben we geen haast mee... u mag over twee jaar aanschuiven.... met een gerust hart... een stoeltje zal dan ongeveer € 5000 kosten maar dat stelt niets voor, het gaat om de beleving en deze wil ik u graag geven...

Nu alleen nog even de wijn erbij zoeken..... Ilja denk ik... 

Dat bepaalde restaurants het verschil niet zien tussen een steamer en een aquarium is gevaarlijk.... maar ik ga voor de roner..... en werkt dit niet dan 'flikker' ik de glazen kast vol met guppies.... en start ik gewoon de combi steamer weer op...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten