dinsdag 16 december 2014

Even ontsnappen aan...

De kerstdagen voor de deur, de voorbereidingen van EvenTT Culinair en een emotionele week achter de rug... soms moet je dan even ontsnappen.... Eventt Culinair loopt, de aanmeldingen komen binnen...maar vele koks melden zich op het laatst aan, zo gaat het ieder jaar, de kerstdagen zijn goed binnen Paasloo... honderden mensen hebben gereserveerd en zullen aanschuiven binnen restaurant het Binnenhof.... de bestellingen staan grotendeels op papier....de leverdata aangaande producten zijn afgesproken.... en dan.... moet je even leeg kunnen gaan, om straks te kunnen presteren....



Normaliter zou ik dan buiten iets willen gaan doen.... maar dat is binnen dit seizoen niet echt aangenaam, wij koks zijn vaak niet van de 'koude' temperaturen, ook al is deze momenteel niet onder het vriespunt... dus... even wat 'kwasten' binnenshuis... maar geheel niet functioneel....


Binnen de horeca wordt er veel gekopieerd... en dat mag heb ik ooit eens gehoord.... dus ook maar eens proberen... niet wat betreft smaken... maar meer met verf, 'meisje voor de spiegel' probeer ik ter studie.... het schilderij waar Picasso veel waarde aan hechte, voor mij een studie van kleuren en lijnen... die mij even de realiteit doet vergeten en dat is belangrijk....  of Jol er blij mee is weet ik niet.... er staat ineens een ezel binnenshuis.... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten