woensdag 11 januari 2012

Wat is belangrijk voor een #kookstudio

Soms word ik huiverig.... binnen Nederland blijven we houden van verenigingen, Gildes.... etc, we blijven vertrouwen schenken als het maar 'geclusterd' is dan is het 'goed' voor de consument.
Op de horecava is het 'Kookstudio Gilde' gelanceerd las ik op Internet.... en tevens de regel waar ik huiverig van wordt..... ' kookstudio's die geen lid worden van deze vereniging vergissen zich'..... Dan denk ik...... laat wij ons dan maar vergissen.... want ik heb hier ervaring mee....


Weet u wat er straks gaat gebeuren.... dan gaat dit een eigen leven leiden en komt er een 'michelingids', een 'Gaultmillau', een 'Lekker'... die de kookstudio's gaan beoordelen.... en dan 'mogen' de kookstudio's advertenties gaan plaatsen binnen de 'magazines'... en dan begint de ellende..... Dan gaan er 'lijstjes' ontstaan van kookstudio's... wie staat er het hoogst in de top honderd en wie heeft er één ster of meer..... let maar op.... en dat zegt mij helemaal niets.... Ik wil maar één ding.... dat deelnemers de 'beleving' ondergaan binnen een informele sfeer...



Ik heb veel kooksessies gegeven binnen de horeca en weet dat de beste reclame... mond op mond reclame is..en weet u...dat kost het bedrijf 'niets'. En als je geen reclame hoeft te maken... komt dit ten goede aan de gast en of deelnemer ....binnen een kookstudio Ook Hotel Wolvega-Heerenveen is aan het 'nadenken' over kooksessies en workshops.... want we hebben nu al aanvragen, maar we zijn nog niet gestart met deze nieuwe 'tak' binnen ons bedrijf..... we hebben de ruimte en de knowhow.... maar zijn nog bezig met het concept.... en dat wordt goed doordacht en zal altijd in het teken staan van 'beleving'..... want dat is waar het om gaat...... #beleving

Geen opmerkingen:

Een reactie posten