zondag 8 januari 2012

Was het druk....nee, het was normaal...

Hoe was je dag vroeg Jolanda mij vanavond toen ik binnenkwam..waarop ik antwoordde, goed.. vandaag was het normaal binnen ons Hotel.... gewoon... we hadden de brunch... een partijtje 'boven' en 's avonds wat a la carte......




Ja gewoon.... gewoon tweehonderdvijftig zondagsbrunch.... een partijtje van vijftig boven en vierhonderdvijftig gasten a la carte 's avonds.... en de rest daaromheen tellen we niet mee... Al met al hebben zo'n kleine negenhonderd gasten de 'ingang' van ons Hotel weten te vinden en zijn zij met een voldaan gevoel ook weer huiswaarts gegaan..terwijl er ook vele bleven 'logeren'.
En dat is normaal.... gewoon normaal...hier binnen Wolvega......

Maar na deze 'normale' dag.... gaan we een unieke dag meemaken.... de openingsdag van de Horecava......... de entree van het beurzen seizoen...binnen Nederland.en iedere Horeca(o)fiel... loopt hier blijkbaar warm voor...






En alleen hierdoor, maakt dit een bezoekje de moeite al waard..je gaat niet voor de leveranciers, dus de standhouders...etc... nee, je gaat mensen kijken en dat doen wij mensen graag.... kijken en bekritiseren...De vrouwtjes getooid als hennetjes in hun beste kledij getooid met veel prullaria en de mannetjes als belangrijke pauwen, goed gebekt en belangrijk.... en ik vind dit mooi om te aanschouwen.... kijken en luisteren naar mensen.... hoe zijn ze gekleed voor deze eerste horecabeurs en wat hebben ze te vertellen..... en dat maakt het de moeite waard.... en wil je echt belangrijk zijn dan...... het kost enige moeite..




dan mag u..misschien en zo ook ik...heel  misschien een bezoekje brengen aan de wine professional...maar daarvoor is wel een 'speciaal kaartje' nodig en zonder dit kaartje wordt dit lastig binnenkomen....  Nu ken ik gelukkig een sommelier met een kopieerapparaat..... mooi hè....... tot straks......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten