maandag 27 juni 2011

Waar zijn wij mensen toch altijd mee bezig......

 Het is en blijft altijd interessant om met mensen te praten en hun verhaal aan te horen, zo ook vandaag, van een chauffeuse van een groothandel die ons wel eens bevoorraad, dit zijn 'zware' beroepen verneem je dan dan en stiekem zou zij misschien wel eens iets anders willen, maar dat blijkt tegenwoordig een probleem. Tegenwoordig moet je namelijk 'diploma's kunnen laten zien en die heeft zij verder niet, behalve natuurlijk het rijbewijs wat nodig is om zo'n grote truck te besturen..............diploma's blijken belangrijk te zijn......diploma's...........Ja, ja, het papiertje..!!!



Ik heb gelukkig diverse diploma's, mavo, havo, kok, etc. Ik heb hier best wel voor moeten leren, maar het échte leren kwam pas later, dit gebeurde binnen de praktijk. In een meubelfabriek, binnen het gemeentehuis, in de bediening en later in de keukens. Door al die indrukken die je hebt opgedaan wordt je gevormd en daar heb ik nu nog steeds profijt van. Ik ben gelukkig geen 'lul' die hangt aan alleen maar het 'oude', maar toch moet ik wel eens lachen. Diploma's binnen opleidingen kun je namelijk kopen en opleidingen zijn te manipuleren. De kleinste kinderen houden tegenwoordig al de meest gelikte 'Powerpoint' presentaties, helaas niet vaak gemaakt door de kinderen zelf maar door de ouders. En zo is de maatschappij tegenwoordig, de waarde van een diploma wordt als authentiek beschouwd, maar u en ik weten wel beter, diploma's zijn niet meer echt....je kunt ze kopen, vaak ook aanbiedingen......... Mooi toch, de nieuwe generatie, maar of deze generatie wel echt is weet ik niet.............diploma's stellen niets meer voor..!!!!!



Soms raak in hiervan uit balans, maar ik heb mijn keuzes gemaakt, ik kijk niet naar diploma's maar enkel en alleen naar de mens met zijn of haar motivatie, tonatie, kunnen en tact.....Mensen waar zijn we mee bezig, soms heb ik geen idee?  Zo, nu eerst een besteld flesje legen van Sterwijnenthuis......'hoe goedkoop' kunnen we zijn.....en zo is het heden ten dage..goed-koop!! 


Nou ja, als ik het beu ben binnen de horeca, dan wil ik die grote 'truck' wel besturen, aan het diploma kan ik wel komen en de chauffeuse neemt dan mijn baan over, want koks diploma's kun je waarschijnlijk ook wel ergens kopen........geeft een goed gevoel...... ;-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten