woensdag 15 juni 2011

Belangrijker dan de baas..........;-)

Vanmorgen na het openslaan van de krant, las ik een een artikel wat ging over de toekomstige generatie die de 'werkvloeren' zal gaan bevolken. Na dit eens aandachtig te hebben doorgespit, wordt ik toch 'ietwat' zenuwachtig betreffende de horeca....maar gelukkig stonden er ook tegenstrijdigheden in het artikel van de Telegraaf .....ja, ja, dit geeft veel stof om over na te denken.........!!!!!! Wat ik dacht over opleidingsinstituten en oplijders blijk waar te zijn, soms zijn we wat traag van begrip, maar Cas Spijkers en Kees Helder hadden dit al lang in de smiezen....sjapoo !!! Helaas kan ik het artikel niet vinden op internet, maar wel het pers bericht en de video......van Motivaction.....



Soms vind ik het moeilijk om te begrijpen wat er allemaal gaande is, maar het wordt steeds 'duidelijker'. Dat managers met kennis, met straffe hand zullen moeten regeren is een gegeven naar het lezen van dit artikel, maar dit komt enkel en alleen omdat de generatie hiervóór verzaakt heeft. Wij hebben dit laten gebeuren, wij met z'n allen en hierdoor zijn we een weg in geslagen die haar eigen leven is gaan leiden............Belangrijker dan de baas willen zijn, niet zo moeilijk hoor, wordt dan gewoon eigen baas met personeel......Inspelen op deze cultuurschok kan, maar dan wel met een 'eigen' opleidingsinstituut aangaande normen en waarden. Wil je eigen baas spelen, geen probleem, begin zelf een bedrijf met personeel......hoe eenvoudig.......en geef hun jouw basis mee...!!

Wij denken dat we een bepaalde weg zijn ingeslagen, maar helaas de bewegwijzering ontbreekt. Ikzelf ga mij bekwamen in meerdere competenties, 'blaffen', delegeren en schijt hebben aan iedereen... :-) Interessante materie, de komende 'mens' op de werkvloer........maar laten we bewust blijven van....#NeW en gewoon ons ding blijven doen, maar wel met de 'doppen' in..want wat anderen te zeggen hebben zal me niet meer interesseren.....heerlijk......

We nemen als voorbeeld leiders als, Gaddafi, met harde hand regeren, een vette bankrekening en 'schijt' aan de wereld, een goed voorbeeld voor de B.V-Ik generatie. laten we hem verwelkomen binnen Nederland, een man met visie en daadkracht die de nieuwe managers kan (op)leiden...of toch maar niet....??


Geen opmerkingen:

Een reactie posten