donderdag 21 oktober 2010

The Social Media en wij?

Alles, wij kunnen alles, wij zijn op ieder moment te bereiken en kunnen via diverse kanalen onze persoonlijke meningen ventileren.
Wij hebben vele accounts met wachtwoorden, wij kunnen een leven leiden op het Internet!

Maar kunnen wij dit daadwerkelijk?
Onze kinderen doen aan 'multi tasking', zij kunnen veel 'dingen' tegelijk doen. Ja dit is een evolutionaire lijn, maar neem maar van mij aan dat dit klink klare onzin is!! Natuurlijk kunnen kinderen veel 'dingen' tegelijk doen, dat deden zij ook al honderd jaar geleden. Hun 'kopjes' zijn namelijk nog leeg aangaande, opslag van opgedane indrukken en informatie.
Naar mate je ouder wordt begint de 'hersenbibliotheek' voller te worden en wordt door ons brein informatie specifieker opgeslagen en of gewist.
Dus eigenlijk is er geen 'donder' verschil met vroeger aangaande deze materie, alleen we gedragen ons wel zo.
Waarom denk je dat alle 'social media internet bedrijven' een 'sociale samenwerking' hebben?
Zij weten dat de mens niet alle dagelijke up dates kan uitvoeren en daarom: De persoonlijke up date via 'Linkedin' naar 'Twitter' en vandaar naar 'My Space', etc.!
Kun je via één 'up date' meerdere netwerken onderhouden, mooi of niet?
Denken we nu écht dat onze 'multi' kinderen, de generatie na ons, dit wel gaat lukken, hoe naïef kun je zijn?

Wat wel mooi is aan dit alles, dat je structuren gerichter kunt laten verlopen en dat het ontstane netwerk een upgrade geeft aan je persoonlijke en of bedrijfsmatige planning.
Maar het echte netwerken blijft een 'eye to eye' spel, zo was het vroeger maar zo is het nu ook!!!
Wij kennen vele mensen door onze netwerken, maar het echte netwerk bestaat uit mensen die we in de ogen hebben gekeken.
Ben ik weer mijn wachtwoord kwijt van Linkedin, was het levy, Jolanda, of een combinatie, nou ja als we 'gehackt' worden zien we wel weer, zo belangrijk is het waarschijnlijk niet denken wij, of toch wel?
Nu ik blog , komt bij mij de vraag boven of mijn profiel bij Linkedin wel up to date is, ik moet toch wel iets voorstellen, anders krijg ik geen 'digitale followers'. Even bijwerken die 'shit'!!!!!

PS.
We kunnen al trouwen via twitter, maar kunnen we ook al scheiden via twitter?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten