vrijdag 1 oktober 2010

De meesterkoks!!

Drie 'Meesterkoks' die een gezamelijke 'stamppot gaan bereiden.
Recepturen worden bijgesteld en aangepast, iets minder zout en soms iets meer peper.



Maar terwijl deze koks aan het 'brouwen' zijn ben ik bang dat zij de basiskennis niet hanteren waar onze maatschappij om staat te springen. Gewoon thuis kunnen koken, gewoon kunnen koken met 'vers' en gezond.
Helaas mist dit binnen hun 'program', een basis neerleggen aangaande koken binnen de Vmbo's.
De 'ouderwetse huishoudschool', maar nu gegoten in een nieuwerwetse vorm voor jongens en meisjes om te leren koken.

En ik, ik wil mijn steentje wel bijdragen en daarom een keer belangeloos te koken voor een ME-peleton wat een stel krakers heeft verdreven, of voor de man en of vrouw die een inbreker binnen zijn of haar huis de 'kop' heeft ingeslagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten