maandag 25 oktober 2010

Haat en Liefde verhouding

De haat, liefde verhouding met Texel bestaat voor mij uit het fenomeen dat Texel mij aantrekt om 'leeg' te gaan, maar ik wil niet langer dan vier dagen als gast op Texel verblijven.
Terwijl ik aan mijn kinderen ga zitten vragen: zou je hier wel willen wonen?
Dit komt door het eiland en de zee binnen deze jaargetijde, het lopen op het strand, de harde wind, heerlijk! Ja, dan zou ik hier wel willen wonen en werken, daar zit je dan binnen een appartement zo s'avonds rustig over te mijmeren onder het genot van een bockbiertje, dan bekruipt mij echt zo'n Jan Wolkers gevoel: Donder op met die 'idiote wereld', laat mij maar mijn eigen ding doen.
Waarschijnlijk wil ik weer terug naar huis omdat een appartement ook geen echt 'thuis' is.
Stel dat je hier zou wonen, zo stel ik mij dan voor, dan wordt je een Texelaar en dan?
Ik moet er niet aan denken hier zomers te vertoeven, veel te druk met al die toeristen op zo'n klein eiland, of toch ook weer niet.

Het verlaten van Texel, met een goed gevoel.

Aankomst binnen Den Helder vandaag gaf geen goed gevoel, het is weer voorbij!
Voordat ik na een psychiater ga om hier over te praten heb ik eerst eens een rondje Internet gedaan en wat blijkt, zo steken wij mensen in elkaar.
Het geeft een goed gevoel om te gaan, maar weer naar huis gaan geeft net zo'n goed gevoel, alleen blijven dan de idealistische indrukken hangen. Dit gevoel had ik ook erg toen wij dit jaar Frankrijk verlieten. Thuis verzanden wij soms in een sleur en hieraan willen wij zo nu en dan ontsnappen, maar deze huiselijke sleur is ons fundament geworden las ik ergens op Internet!
Nu kan ik niet beamen dat ik, wij in een sleur leven maar dan zal ik dit toch maar voor kennis aannemen.
Ik heb één probleem, ik neem mijn laptop vaak mee en dat moet eigenlijk niet en ook moet je de telefoon verbannen, dan alleen verkrijg je het echte 'Wolkers' gevoel, ver van de 'buitenwereld'!!
Ik vraag mij af of ik dat zou kunnen.
p.s.
Ooit tijdens een interview werd mij gezegd dat na je veertigste dingen veranderen (na een paar whisky's) en dit blijkt te kloppen, ik maak het nu mee, gelukkig rook ik nog!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten