donderdag 23 januari 2014

#Vlijmscherp ....

Alles lijkt soms zo gewoon, ook binnen beurzen en wedstrijdpleinen.... er wordt gekookt, er wordt gebracht, er worden prijzen 'verdient'. Nu begin ik nog ter leven... een 'oude lul' te worden, maar vanaf 'jonge lul tot oude lul'.... is deze messenfabrikant erbij, waar iets gastronomisch te doen is...staan de 'messen op rij'. Koks kunnen de meest mooie sets, blokken en koffers winnen, door gewoon een wedstrijd te koken, maar voor mij is dit niet gewoon......


Ooit won ik zelf eens zo'n blok.... jaren geleden.... en deze staat nu nog ter keuken, de messen zijn zo scherp als nieuw..ik was daar toen trots op... en ben dat nog. Maar ik heb ook wel meegemaakt dat er geen sprake was van trots... en dan slaat een 'winnaar' de plank mis.... er was geen respect meer.... en dat haat ik.... de nonchalante houding van hun die soms iets winnen. wees bewust dat er nog bedrijven zijn die hier veel aandacht voor hebben en wees je ervan bewust dat je een 'ambachtsman en of vrouw' bent en geen kokende professor, een kokereitje is leuk.... maar laten we wel eerlijk blijven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten