maandag 20 januari 2014

Uit de 'oude doos'....

Er is mij vanuit mijn 'werkplek' verzocht om even te graven in het verleden.... dus hevig op zoek naar ooit behaalde diploma's, daar waar ik toen de noodzaak nimmer van inzag, moet ik naar boven 'graven' vanuit een 'niet geordend verleden'.... Dozen vol met 'persoonlijk archiefmateriaal' gaan Jol en ik bij langs.... op zoek naar diploma's en meer van zulks...


En dan kom je 'oude documentatie' tegen, over hetgeen er momenteel nu nog speelt binnen de kookwedstrijd 'halfom' tijdens EvenTT Culinair.... want ooit mocht ik samen koken met de heer Hans Wiegel.... en de cartoon toen gemaakt tijdens de wedstrijd 'halfom' brengt je gelijk terug naar toen.... uren lang hebben we toen zitten 'debatteren'... over 'wie de professionele kok en wie de amateur' zou spelen... en daar kwamen we niet uit.... dus sloten we een 'compromis' . en kookten we gewoon ons 'ding' met een goed glas wijn.... mooie herinnering en wat een aandacht... aan de wedstrijd, 'halfom' die ook nu nog actueel is binnen 2014..... De één kwam in vol ornaat met auto en chauffeur en de ander zat zelf achter het 'stuur'.... het was subliem....

Genoeg nostalgie voor nu......morgen verder 'spitten'... naar de svh en de bhv... diploma's.... ;-

Maar nu... want ik krijg vele telefoontjes met vragen over de wedstrijden....en wat het allemaal kost om te komen koken...

Nu wordt alles herzien binnen bedrijven, wat brengt het op wordt er dan gezegd.... managers gaan calculeren en nog eens calculeren.... managers gaan de dienst uit maken en nemen de beslissingen....  en dan kan het fout gaan. want wie de titel 'manager' wil dragen heeft vaak geen 'feeling' aangaande de werkvloer...... en met de beleving.... 



Deze kolom kreeg ik toegestuurd door iemand die weet van de  'zinnen des levens'... die er toe doen... en dat gegeven titels...vergeven zijn... (veelal  zonder inhoud) ...maar ja, dat is ook nostalgie..ik vervloek het hedendaagse management... en ben voor transparant..... en voor een compromis....in gesprek blijven...maar vooral luisteren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten